گروه اقتصادی: یک روز پس از اظهارنظر معاون وزیر نیرو مبنی بر پیشنهاد افزایش 300درصدی برق مصرفی، وزارت نفت هم پیشنهاد افزایش قیمت فراورده‌های نفتی را داد.

به گزارش همشهری، تلاش دولتی‌ها برای آزادسازی قیمت خدمات و کالاهایی که انحصار آن تا اندازه زیادی در اختیار دولت و شرکت‌های دولتی قرار دارد، پس از آن تشدید شده که اخیرا مجلس با آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی رسما مخالفت کرده است. دیروز رستم قاسمی، وزیر نفت با اشاره به افزایش جرائم قاچاقچیان سوخت از افزایش قیمت به‌عنوان یکی از راهکارهای مقابله با قاچاق بنزین و گازوئیل یاد کرد و گفت: تا زمانی‌که بهای یک لیتر آب معدنی بیش از سه لیتر گازوئیل باشد، قاچاق ادامه دارد.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه دولت با توافق مجلس باید در یک شرایط مساعد اقتصادی اقدام به افزایش قیمت فراورده‌های نفتی بکند، درخصوص زمان بندی سهمیه‌بندی گازوئیل توضیح داد: هنوز تصمیم‌گیری نهایی درخصوص تعیین زمان سهمیه‌بندی گازوئیل انجام نشده است. وزیر نفت از پایین‌بودن قیمت بنزین و گازوئیل در مقایسه با کشورهای همسایه سخن گفت و تصریح کرد:

در حال حاضر بهای یک لیتر گازوئیل در برخی از کشورهای همسایه حتی به 7000تومان هم رسیده و این در حالی است که قیمت یک لیتر گازوئیل در داخل کشور 150تا 350تومان است. وی با اشاره به افزایش کنترل مبادی مرزی توسط نیروهای امنیتی و انتظامی، اظهار داشت: حتی کمیته‌ای با مسئولیت مستقیم وزیر کشور برای افزایش نظارت بر مبادی مرزی و مقابله با قاچاق سوخت تشکیل شده است.

کد خبر 194452
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز