همشهری‌آنلاین: قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند. قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا در محل کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شد

به گزارش ایسنا، امروز قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا در محل کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شد که استقلال ایران با العین امارات، الریان قطر و الهلال عربستان هم گروه شد. سپاهان ایران با الغرافه قطر، الاهلی عربستان و برنده لوکوموتیو ازبکستان و النصر امارات در یک گروه قرار گرفت و تراکتورسازی ایران نیز با الشباب عربستان، الجزیره امارات و الجیش قطر هم گروه شد.

نتیجه قرعه‌کشی

گروهA

الشباب عربستان - الجزیره امارات - تراکتورسازی ایران - الجیش قطر

گروه B

لخویا قطر - الاتفاق عربستان - پاختاکور ازبکستان - برنده صبای قم و الشباب امارات

گروه C

فولاد سپاهان ایران - الغرافه قطر - الاهلی عربستان - برنده لوکوموتیو ازبکستان و النصر امارات

گروه D

العین امارات - استقلال ایران- الریان قطر - الهلال عربستان

گروه E:

سئول کره جنوبی - جیانگ چین- وگال تاسندای ژاپن برنده پلی‌آف بریسبون استرالیا و بوریرام تایلند

گروه F:

چون بوک - هیوندای کره جنوبی - گوانگجوی اورگراند چین - اوراوردز ژاپن، موانگ تای تایلند

گروه G:

پوانگ استیلیرز کره جنوبی، بی جینگ گوآن چین، بنیادکار ازبکستان، ساموفرانس استرالیا

گروه H:

سوون سامسونگ کره جنوبی، قهرمان جام حذفی ژاپن، سنترال مارینوس استرالیا ، گوانگجو رنهه چین

تراکتورسازی مورد توجه کنفدراسیون فوتبال آسیا

نخستین حضور تیم فوتبال تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا مورد توجه سایت کنفدراسیون فوتبال قاره کهن قرار گرفته، به گونه‌ای که این حضور را در صدر اخبارش قرار داده است. سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در صدر گزارشی که از تیم‌های حاضر در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا منتشر کرده، نام تیم فوتبال تراکتورسازی ایران را قرار داده و به نخستین حضور این تیم در این رقابت مهم قاره‌ای اشاره کرده است. این سایت در ابتدای گزارش خود آورده: تراکتورسازی از ایران، نخستین حضورش را در جمع برترین‌های قاره آسیا تجربه می‌کند. علاوه بر این تیم، سپاهان به عنوان قهرمان لیگ برتر ایران و استقلال، تیم بزرگ تهرانی در مرحله گروهی رقابت‌ها حضور دارند. تیم فوتبال صبای قم هم باید با یکی از تیم‌های الشباب و النصر امارات و لوکوموتیو ازبکستان، در مرحله پلی آف مصاف دهد.

این سایت همچنین به غیبت تیم فوتبال اولسان هیوندای کره جنوبی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرده و می‌گوید: قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها شانسی برای دفاع از عنوانش ندارد چون نتوانسته در «کی لیگ» (لیگ برتر کره‌جنوبی) در جمع چهار تیم اول قرار بگیرد. این تیم تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به سوون سامسونگ، در رده پنجم جدول قرار گرفت و از رسیدن به لیگ قرهرمانان آسیا بازماند.

از نکات جالب توجه رقابت‌های امسال این است که دو تیم ازبکستانی پاختاکور و لوکوموتیو در جمع تیم‌های غربی آسیا قرعه‌کشی می‌شوند و بنیادکور در با تیم‌های شرقی بازی می‌کند. همچنین قهرمان جام حذفی ژاپن که به جام امپراتوری معروف است، پس از مشخص شدن وارد مسابقات خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ‌تیم‌های حاضر فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به این شرح هستند:

** مرحله پلی‌آف:

صبای قم (ایران)،‌ النصر و الشباب (امارات)، لوکوموتیو (ازبکستان)،‌ بریزبان (استرالیا) و بوریرام (تایلند).

* مرحله گروهی منطقه غرب آسیا:

الشباب، الاهلی، الهلال و الاتفاق (عربستان سعودی)،‌ لخویا، الغرافه، الجیش و الریان (قطر)، سپاهان، استقلال و تراکتورسازی (ایران)، العین و الجزیره (امارات) و پاختاکور (ازبکستان).

* مرحله گروهی منطقه شرق آسیا:

سانفریس هیروشیما، وگالتا ساندای، اوراوا ردز و قهرمان جام حذفی (ژاپن)، اف.سی.سئول،‌ سوون سامسونگ، جونبوک موتورز و پوهانگ استیلرز (کره‌جنوبی)، گوانگژو اورگراند، جیانگ‌سو، بیجینگ گوآن و گوانگژو رنهه (چین)، بنیادکور (ازبکستان)، موآنگتونگ (تایلند) و مارینرز (استرالیا).

کد خبر 193494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز