یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تشکیل شورایی تخصصی برای نظارت بر فیلم‌های مورد مناقشه راهکار مناسبی برای رفع اختلاف‌هاست.

سینما

به گزارش ایلنا، حسین قنادیان (رئیس سازمان بسیج هنرمندان)، نظارت بر رعایت قانون در طی مراحل ساخت فیلم را امری مهم قلمداد نمود و گفت: اگر بخواهیم که فضای سینمای ما از تشنج‌های‌گاه به‌گاه فاصله بگیرد و دچار حرف و حدیث در خصوص اکران یا عدم اکران برخی فیلم‌ها آن هم پس از تولید آن‌ها نشویم به نظر بنده باید علاوه بر اینکه فرآیند قانونی قبل از ساخت فیلم رعایت شود، در طی مراحل تولید فیلم هم بر حسن اجرای این قوانین نظارت شود تا شاهد برخی مسائل بعدی نشویم.

قنادیان در پاسخ به این سوال که برای رفع مشکلات فعلی در اکران برخی فیلم‌ها چه باید کرد گفت: در کنار شورای ارزشیابی که اکنون وجود دارد یک جمع متخصص از ۳ روحانی آشنا به هنر سینما، ۲ روان‌شناس، ۲ جامعه‌شناس، ۳ مدیر فرهنگی، ۲ استاد دانشگاه و ۳ نفر از تشکل‌های مردم نهاد هنری بر فیلم‌هایی که محل بحث و مناقشه‌اند نظارت داشته باشند و در ‌‌نهایت این جمع که به نوعی نماینده افکار عمومی نیز هستند در خصوص اکران این قبیل فیلم‌ها تصمیم بگیرد.

اگر هم احیانا عده‌ای نسبت به فیلمی خاص موضع داشتند به جای اردوکشی خیابانی که موجب بهره برداری فرصت طلبان و بیگانگان خواهد شد، با نمایندگانی از این شورا به صورت منطقی و مستدل بحث و گفت‌و‌گو نمایند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان افزود: اعتقاد ما این است که در حال حاضر سینمای ما فاصله زیادی با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد و انتاظر ما از جامعه سینمایی کشور این است که کمک کنند تا هر چه زود‌تر و سریعتر این جامعه به سمت اهداف متعالی و سبک زندگی ایرانی اسلامی حرکت کند که برای رسیدن به این نقطه راه درازی در پیش داریم.

قنادیان ادامه داد: البته در طول این مسیر باید فیلم‌هایی که بر آیند مثبتی دارند را مورد حمایت قرار داد تا در طول زمان نقیصه‌ها و کاستی‌هایشان جبران شود و به نقطه آرمانی سینمایمان برسیم.

 

کد خبر 193026

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز