گروه شهری: 10کیلومتر از مسیر 15کیلومتری بزرگراه آزادگان به‌عنوان کمربندی پایتخت هفته آینده با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: بزرگراه آزادگان با توجه به حجم ترافیک به‌عنوان کریدور ارتباطی کشور تلقی می‌شود. این بزرگراه در کنار اتصال راه‌های عمده دسترسی کشور، دسترسی منطقه‌ای را نیز بر عهده دارد که از این‌رو دارای اهمیت بسیاری است. مازیار حسینی همچنین افزود: من امیدوار هستم که با بهره‌برداری از 10کیلومتر از این بزرگراه بتوانیم در تردد خودروهای سنگین که ترانزیت عمده کشور را بر عهده دارند، تسهیل ایجاد کنیم.

به گفته وی بزرگراه آزادگان در طول سال‌های گذشته به‌دلیل عدم‌بهره برداری بخش تندرو، شاهد حوادث بسیاری بود و با بهره‌برداری از 10کیلومتر این بزرگراه می‌توان گفت که این بزرگراه شاهد افزایش کیفیت و ایمنی خواهد بود. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد: عملا افتتاح تندروهای این بزرگراه می‌تواند کمک بسیار خوبی برای کاهش تصادفات باشد. وی اظهار داشت: هم‌اکنون مراحل مختلف ایمن‌سازی‌ آن نیز اجرا شده است. چند دور برگردان همسطح در این بزرگراه وجود داشت که برای حذف آنها و ساخت بزرگراه لازم بود که بخش‌هایی از بزرگراه به بهره‌برداری برسد. با این اقدام دوربرگردان‌ها حذف شد و بخشی از بزرگراه هم‌اکنون زیر بار ترافیک قرار گرفته است.

حسینی به گزارش پلیس راهور اشاره کرد و گفت: با حذف این دوربرگردان‌ها از هم‌اکنون شاهد تسهیل تردد در بزرگراه آزادگان هستیم. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین گفت: برای بهره‌برداری از 10کیلومتر از بزرگراه آزادگان در هفته آینده، همه کارها انجام شده است و تنها لایه آخر آسفالت باقی مانده که با توجه به ترافیک سنگین بزرگراه، کیفیت آسفالت‌ریزی بسیار دارای اهمیت است بنابراین مجبوریم در روزهای آفتابی کار آسفالت ریزی را به پایان برسانیم. وی در پایان گفت: با بهره‌برداری از 10کیلومتر از بزرگراه آزادگان، می‌توان امیدوار بود که علاوه بر تسهیل ترافیک در پهنه جنوبی تهران، گامی به سمت تکمیل کمربندی شهر تهران برداشته شود.

کد خبر 192955
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز