همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران و وزش باد شدید در حداقل 7 استان کشور هشدار داد.

باران

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری  در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: طی روز چهارشنبه ( 24 آبان) به سبب بارش شدید گاهی با رعدوبرق ووزش باد نسبتاً شدید در استانهای کهگیلویه وبویراحمد، فارس و بوشهر آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش بینی می‌شود که می‌تواند با خسارت همراه باشد. درهمین روز در استان‌های یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان نیز بارش‌های رگباری با رعد و برق و وزش باد شدید می‌تواند سبب آب گرفتگی معابر عمومی و ایجاد خسارت شود.

وی افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با ورود سامانه بارشی به کشور و حرکت کند این سامانه پیش‌بینی می‌شود تا روز پنجشنبه در سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد و کاهش دما رخ دهد و بارش در مناطق سردسیر به صورت برف بوده، در همین مدت دریای خزر به سبب افزایش سرعت باد مواج و توفانی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان این که از روز سه‌شنبه بعدازظهر دامنه بارش به مناطق شرقی کشور نیز کشیده خواهد شد تصریح کرد: در مناطق تحت تاثیر این سامانه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نیمه غربی و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه شرقی وزش باد شدید خواهد بود.

وی با اشاره به این که طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه به سبب افزایش سرعت باد خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود خاطرنشان کرد: از بعدازظهر چهارشنبه بتدریج بارش در جنوب غرب و غرب قطع خواهد شد و سامانه بارشی تا پنجشنبه در کشور فعال بوده و پس از آن با نفوذ شارش‌های سرد شمالی به شمال‌غرب کشور مجددا بارش در سواحل جنوبی دریای خزر تشدید خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به وضع هوای پایتخت اشاره کرد و گفت: بر این اساس در روز سه‌شنبه آسمان تهران ابری با رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید در ارتفاعات بارش برف خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با 5 درجه کاهش به 9 و 15 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز چهارشنبه آسمان پایتخت ابری با بارش باران گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 7 و 13 درجه سانتیگراد بالای صفرخواهد رسید.

کد خبر 191053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز