سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کنسرت بهداد بابایی نوازنده صاحب سبک سه‌تار و ردیف‌دان که قرار بود 18 آبان در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شود، به رغم طی مراحل دریافت مجوز، با عدم همراهی مسئولان ارشاد تبریز لغو شد.

behdad babaee

بابایی ضمن اعلام این مطلب به ایسنا گفت: وقتی مدیر برنامه‌های این کنسرت به من اطلاع داد که برنامه لغو شده است، دچار حیرت شدم، چرا که فکر نمی‌کردم برای یک دونوازی ساده(سه تار و تنبک) هم مشکلاتی بوجود آید.

بابایی در پاسخ به این پرسش که دلیل لغو کنسرت چه بود، گفت: به صورت کتبی به ما چیزی ندادند اما گفتند، از آنجا که نزدیک ایام محرم هستیم، صلاح است که برنامه موسیقی در شهر تبریز نباشد.

این در حالی است تا آنجایی که به من اطلاع دادند، در همین روزهایی که این مسؤول از در مخالفت با اجرای موسیقی برآمده است، در شهرهای قائم شهر گروه موسیقی «پایور» با حضور محمد اسماعیلی و سعید ثابت، در شهر ساری گروه موسیقی «رودکی» با صدای عبدالحسین مختاباد و در شهر رشت گروهی دیگر کنسرت برگزار می‌کنند. ضمن آنکه در تهران هم گروه‌های موسیقی پاپ بر صحنه هستند.

بابایی با اشاره به اینکه نامه تقاضای برگزاری کنسرت را اداره ارشاد تبریز برای مرکز ارسال کرد و دفتر موسیقی ارشاد هم بلافاصله مجوز اجرا صادر کرد، گفت: متاسفانه مدیر این برنامه در تبریز برای این کنسرت پوستر چاپ کرد و حتی هزینه اجاره سالن هم پیش پرداخت شد و از این بابت زیان فراوانی تقبل کرد.

بابایی در پایان با انتقاد از سیاست‌های اعطای مجوز و دوگانگی‌ها و تناقض‌هایی که در این زمینه وجود دارد، اظهار کرد: از مسؤولان می‌خواهم که فکری برای این مسئله بکنند، چرا که بر خلاف هنرمندان دیگر موسیقی که فضا و رسانه داخلی و خارجی در اختیار دارند که خودشان و کارشان را تبلیغ کنند، هنرمندان موسیقی ردیفی و اصیل ایرانی از امکانات این چنینی محروم هستند؛ تنها تالارهای موسیقی برای آنها باقی مانده است و کارشکنی و اعمال سلیقه در برنامه‌های این گروه از اهالی موسیقی در نهایت به تضعیف فرهنگ و نمادهایی تبدیل می‌شود که مسوولان هر روزه شعارش را می‌دهند.

به گزارش همشهری آنلاین بابایی سال قبل کنسرتی در اصفهان اجرا کرد که با استقبال خوب علاقه مندان سه تار این نوازنده صاحب شیوه روبروشد.

more

 تکنوازی سه تار بهداد بابایی در اصفهان

بابایی بعد از آن با گروه شهنازی در تهران و تبریز کنسرت داد اما این گروه را در کنسرت اخیرشان در همدان همراهی نکرد، در حالی که گروه یاد شده در خبرهای قبل از کنسرتش در همدان نام او و سیامک جهانگیری را به عنوان نوازندگان همراه گروه آورده بود.

 

کد خبر 190429
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز