سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد رضا شجریان با گروه تازه‌اش در روزهای 9 تا 15 اردیبهشت در سه کشور انگلیس، نروژ و سوئد به اجرای برنامه خواهد پرداخت

سعید فرج پوری، آهنگساز واز اعضای موثر گروه دستان که آلبوم تازه ای [دریای بی پایان آلبوم تازه گروه دستان] به آهنگسازی وی به بازار موسیقی راه یافته است و در ترکیب گروه تازه شجریان هم کمانچه می نوازد، ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: گروه ما که مرکب از آقای شجریان آقای درخشانی (مجید)، آقای فیروزی (محمد) و آقای همایون شجریان است، در روزهای 9 و 10 اردیبهشت (29 و 30 آوریل) در شهر لندن، روز 12 اردیبهشت (دوم ماه مه) در اسلو نروژ و روز 14 اردیبهشت (چهارم ماه مه) درشهر استکهلم سوئد به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

به گفته فرج پوری آخرین اجرای گروه در شهر یو تو بوری سوئد است که روز 15 اردیبهشت(پنجم ماه مه) خواهد بود.

پیش از این شجریان وگروه تازه همراه وی در کنسرتی که در یونسکو برگزار شده بود به اجرای برنامه پرداختند

کنسرت اروپای شجریان درحالی برگزار خواهد شد که حمید رضا نوربخش، از شاگردان شناخته شده استاد شجریان که در انتخاب 300 هنر جوی کلاس کارگاهی مشارکت داشته به خبر گزاری مهر گفته است که پنجمین جلسه کلاس کارگاهی آقای شجریان اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت در مجموعه فرهنگی آسمان فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

حمید رضا نوربخش، ضمن اعلام این خبر به مهر در ارزیابی خود از چهار جلسه گذشته گفت: برآیند کلی خیلی رضایت بخش نیست و اکثر افراد حاضر در کارگاه درنهایت اغماض و چشم پوشی انتخاب شدند واین مسئله از شرایط نامناسب موسیقی آوازی حکایت دارد.
از سوی دیگر خبرگزاری فارس نیز  درگفت وگویی با حسن نقاشی ، مستند ساز، از ساخت فیلم مستند 20 دقیقه ای از کلاس آقای شجریان با عنوان راز مانا خبر داد.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که راز مانا عنوان کتابی است که در آن شجریان با سه روزنامه نگار (علی اصغر رمضانپور، محسن گودرزی و محمد جواد غلامرضا کاشی) انجام داد و درآن دیدگاههای خود درباره موسیقی و نیز فعالیت‌های مهم دوران کاری و زندگی هنری خود  را بیان کرد.

کد خبر 18721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز