گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور کشورمان دیروز در بدو ورود خود به ایران دستاوردهای سفر خود به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک را تشریح کرد.

رئیس‌جمهور خبر داد که دو موضوع تعیین ساختار جدید برای جنبش عدم‌تعهد و مسئله سوریه را در سفر خود به نیویورک به‌صورت ویژه پیگیری کرده است. وی گفت: همانگونه که در گذشته عنوان کرده‌ام سازمان ملل و مجمع عمومی یک مرکز و مرجع بین‌المللی است و شاید بتوان گفت تنها مرجعی است که امروز درباره تمام مسائل جهان اظهارنظر می‌کند که برخی از آنها نیز جنبه اجرایی پیدا می‌کند، لذا حضور ملت ایران در این مجمع یک ضرورت و وظیفه بود.

وی گفت: ملت ایران باید در تبیین و راهبری نظم آینده جهان نقش مهم و شایسته‌ای به‌عهده بگیرد تا وظایف خود را انجام دهد. رئیس‌جمهور در آخرین گفت‌وگوهای رسانه‌ای خود در سفر نیویورک نیز بار دیگر مسئله روابط ایران و آمریکا را از حیث آثاری که بر «افزایش فاصله ها» میان دو کشور پس از انقلاب ایران داشته مورد توجه قرار داد و نشانه‌هایی از تمایل کشورمان به برقراری گفت‌وگو و مذاکره با طرف آمریکایی را که البته با اما و اگرهایی همراه بود با رسانه‌ها در میان گذاشت.

این بحث، آنجا اهمیت یافت که احمدی‌نژاد در یکی از مصاحبه‌های خود از نمایندگان 1+5 در مذاکرات هسته‌ای اینگونه نقل کرد که می‌گویند برای پایان یافتن مسئله هسته‌ای باید مشکل خودتان را با آمریکا حل کنید. محمود احمدی‌نژاد در کنفرانسی خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی درباره دلیل سیاسی شدن مسئله هسته‌ای ایران از سوی آمریکا اظهار کرد: اهداف آمریکا از مخالفت با ملت ایران طی 33سال گذشته هیچ تغییری نکرده است.

به همان دلیل که آمریکا از حمله صدام به ایران حمایت کرد، با موضوع هسته‌ای نیز برخورد سیاسی می‌کند. وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که در شرایط عادلانه و براساس احترام متقابل، برای حل مسائل آماده گفت‌وگوست، خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه از طرف دولت ایران کوچک‌ترین اقدامی علیه ملت آمریکا انجام نشده و این در حالی است که از سوی دولت آمریکا، اقدامات زیادی علیه ملت ایران صورت گرفته است.

کد خبر 186083
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز