چندی پیش تسطیح هفت میلیون و 400هزار مترمربع از اراضی حفاظت شده جاجرود برای مسکن مهربه اتمام رسید و 36نفر از کارکنان اداره کل محیط‌زیست استان تهران برای دریافت مسکن مهر دراین منطقه ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در روزهای پایانی سال 90تصرف حدود 740هکتار از زمین‌های منطقه حفاظت شده جاجرود هم‌مرز با منطقه پارک ملی خجیر آغاز شد که اقدامی قانون‌گریزانه و برخلاف مصالح عمومی ملت و فراهم آوری زمینه‌ای برای زمین‌خواری بود. این در حالی است که مجموعه منطقه‌های جاجرود، خجیر و سرخه‌حصار با پیشینه حفاظتی بیش از 250‌سال، بستری جایگزین ناپذیر و با‌ارزش برای بخشی از سرمایه‌های ملی گیاهی، جانوری و ژنتیک کشور و فراهم‌کننده فضای تنفسی در شرق این کلانشهر بوده است.

با این حال گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که در حال حاضر تسطیح زمین‌های دره بهشت که هم‌مرز با پارک ملی خجیر است پایان یافته، پیمانکاران مشخص شده و بخش زیادی از پیش‌پرداخت‌ها دریافت شده است.

میترا البرزی منش، مدیرعامل انجمن پایشگران محیط‌زیست در این‌باره گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از پیش پرداخت‌های مسکن مهردر دره بهشت دریافت شده و نکته جالب این است که با وجود مخالفت‌ها و پیگیری‌های دوستداران محیط‌زیست و مخالفت ابتدایی مسئولان محیط‌زیست نسبت به تخریب و تجاوز به این اراضی در حال حاضر اطلاعیه ثبت نام برای مسکن مهر در دره بهشت در تابلوی اعلانات اداره کل محیط‌زیست استان تهران قرار دارد و تاکنون 36نفر از کارکنان این اداره کل برای مسکن مهر در دل اراضی حفاظت شده محیط‌زیست ثبت نام کرده‌اند.

به اعتقاد البرزی منش با توجه به وسعت هفت میلیون و 400هزار مترمربعی اراضی‌‌ای که برای مسکن مهر در این منطقه درنظر گرفته شده است تعداد بسیار زیادی خانوار ظرف چند سال آینده در این منطقه ساکن می‌شوند و به امکاناتی مانند آب ، برق و جاده‌های دسترسی نیاز خواهند داشت که در حال حاضر هیچ‌یک از این امکانات در منطقه وجود ندارد و تأمین هریک ازآنها یعنی وارد کردن فشار به پارک ملی خجیر و تخریب این منطقه.

کد خبر 185548
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز