جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

گروه حوادث: جیمز هولمز، عامل تیراندازی خونین در سینمایی در کلورادو، پنجشنبه گذشته با چهره‌ای متفاوت در دادگاه حاضر شد.

جیمز هولمز

جلسه دادگاه روز پنجشنبه به جدال دادستان‌ها و وکلای مدافع متهم درخصوص دفترچه‌ای که جیمز هولمز قبل از جنایت به دانشگاه محل تحصیلش ارسال کرده بود، اختصاص داشت. او در این دفترچه جزئیات جنایتی را که قصد داشت مرتکب شود توضیح داده بود اما مسئولان دانشگاه سه‌روز بعد، یعنی زمانی که جیمز هولمز 12 نفر را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، این دفترچه را مطالعه کردند. عامل کشتار بتمن در جلسه دادگاه روز پنجشنبه با ظاهری متفاوت از قبل حاضر شده بود.

او موهای نارنجی رنگ خود را تراشیده و کوتاه کرده بود. در جلسه دادگاه نیز برخلاف جلسات قبلی که فقط به نقطه‌ای خیره می‌شد، این بار مدام وکلای مدافع خود را زیرنظر داشت و حتی به‌دنبال خبرنگاران و گزارشگرانی می‌گشت که برای تهیه گزارش از جلسه دادگاه در آنجا حاضر شده بودند.

در جلسه روز پنجشنبه، وکلای مدافع متهم به‌دنبال آن بودند که با اثبات بیماری جنون جیمز هولمز، او را از زندان راهی بیمارستان کنند. آنها گفتند که متهم دچار بیماری روحی و روانی بوده و حتی روانپزشک دانشگاه نیز متوجه این موضوع شده و قبل از جنایت قصد داشته چندین بار درخصوص جیمز هولمز با مسئولان دانشگاه صحبت کند اما آنها به درخواست او توجه نکرده بودند. گفته می‌شود با شروع جنگ دادستان‌ها و وکلای مدافع متهم بر سر دفترچه‌ای که مرد جنایتکار به دانشگاه ارسال کرده بود، روند رسیدگی به پرونده ماه‌ها طول می‌کشد.

دادستان شهر دنور بعد از جلسه دادگاه به خبرنگاران گفت: امروز روز بدی برای جیمز هولمز بود، چرا که تحقیقات بر سر دفترچه‌ای که او در آن به جزئیات جنایت پرداخته بود ممکن است یک سال طول بکشد و او در همه این مدت در سلول انفرادی خود بماند.براساس این گزارش، جیمز هولمز متهم است نیمه شب 30تیرماه امسال به وقت محلی درحالی‌که مسلح به دو قبضه سلاح گرم، جلیقه ضد‌گلوله و ماسک ضد‌گاز بوده، وارد سینمایی در منطقه آرورا در ایالات کلورادوی آمریکا شده و تماشاچیان را به گلوله بسته است. در این جنایت که حین نمایش آخرین فیلم بتمن رخ داد، 12نفر کشته و 58 نفر دیگر زخمی شدند.

کد خبر 185280
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز