همشهری آنلاین: جلسه هیات وزیران عصر دیروز (یکشنبه) به ریاست محمدرضا رحیمی ـ معاون اول رییس‌جمهور ـ برگزار شد.

رحیمی در این جلسه ضمن ابراز تأسف و انزجار از توهین به ساحت پیامبر اکرم(ص)، این اقدام را محکوم کرد و گفت: بی‌تردید ما نیز همانند همه مسلمانان جهان، مسئولان، ارادتمندان و مؤمنان، بسیار متأثر و متأسفیم که یک صهیونیست به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) توهین کرده است.

وی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام انزجار و تنفر از عمل شیطانی اصحاب شیطان و برخی از آنها در این رابطه، این عمل ناشایست و موهن را محکوم می‌کند و به طور قطع، در جست‌وجو، تعقیب و پیگیری این فرد مجرم خواهد بود که به پیامبر 1.5 میلیارد مسلمان در جهان توهین کرده است.

معاون اول رییس‌جمهور افزود: به طور قطع آمریکایی‌ها اگر بخواهند صداقت خود را در این رابطه نشان داده و ادعا کنند که برای ادیان الهی و آسمانی احترام قائلند، باید این فرد مجرم را به مجازات برسانند، زیرا به بهانه آزادی بیان، دست به هر جنایتی می‌زنند ولی در صورت بروز اتفاقی در سایر کشورها، به بهانه آزادی بیان و حقوق بشر، ملت‌ها و امت‌ها را محکوم می‌کنند.

رحیمی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اساسی این پلیدان زشتکار، ایجاد تفرقه و دوگانگی بین اسلام، مسیحیت و یهودیت است.

در ادامه جلسه هیات دولت، تعدادی از پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی، به شرح زیر به تصویب رسید:

1- به منظور رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل بار و مسافر آیین‌نامه اجرایی تبصره «1» ماده «31» قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با پیشنهاد وزارت کشور از تصویب دولت گذشت.

2- لایحه اساسنامه سازمان پست جمهوری اسلامی ایران: براساس ماده قانون تشکیل سازمان پست جمهوری اسلامی ایران مصوب 1390 به منظور انتزاع و انتقال وظایف و فعالیت‌های شبکه‌های اصلی و تجزیه و مبادلات و مدیریت توزیع خدمات پستی از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران «سازمان پست جمهوری اسلامی ایران» وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل می‌شود.

3- آیین‌نامه ارائه خدمات فوریت‌های اجتماعی: به منظور سازماندهی خدمات فوریت‌های اجتماعی در کشور و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و کمک به سازمان بهزیستی برای اجرای مطلوب طرح‌های فوریت‌های اجتماعی، به استناد اصل «138» قانون اساسی، آیین‌نامه مذکور تنظیم شد.

 

کد خبر 184809
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز