همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی و دبیر شورای هدایت استعدادهای درخشان گفت: بر اساس آئین‌نامه جدید وزارت علوم دانشجویان می‌توانند با لحاظ شرایطی بدون آزمون به مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری راه یابند.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید قدیمی در نشست خبری که در محل وزارت علوم برگزار شد، با بیان اینکه از آیین‌نامه قبلی استعدادهای درخشان حدود پنج سال می‌گذرد، گفت: آیین‌نامه قبلی مربوط به سال 86 بود که با توجه به ضرورت‌هایی و تغییر نیازها همچون جدی شدن بحث دکتری و غیره، آیین‌نامه جدید پس از بازنگری ابلاغ شده است که دانشگاه‌ها از مهرماه سال جاری بر اساس آیین‌نامه جدید دانشجو پذیرش می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در آیین‌نامه جدید ورود بدون آزمون به دوره کاردانی حذف شده است و شرایطی برای ورود دانشجویان به مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تعیین شده است.

به گفته قدیمی، دانشجویان برای اطلاع از شرایط ورود بدون آزمون در مقاطع بالاتر می‌توانند به سایت وزارت علوم به نشانی www.msrt.ir مراجعه کنند.

دبیر شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم با بیان اینکه برگزیدگان علمی برای ورود به مقاطع بالاتر مازاد بر ظرفیت دانشگاه‌ها تعیین می‌شوند، تصریح کرد: بر این اساس هر دانشگاهی می‌تواند 20 درصد ظرفیت هر رشته خود را به دانشجویان استعداد درخشان اختصاص دهد.

وی با اشاره به آماری که مربوط به سال 87 تا 89 است، گفت: بر این اساس 47 هزار و 700 نفر بدون کنکور و از طریق تسهیلات برگزیدگان علمی به مقاطع بالاتر راه یافته‌اند که بر این اساس 29 هزار نفر مربوط به مقطع کارشناسی، 13 هزار و 500 نفر مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و 4 هزار و 200 نفر مربوط به مقطع دکتری است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 4 هزار و 500 نفر از دانشجویان برگزیده علمی بدون آزمون به مقاطع بالاتر راه یافتند.

کد خبر 177503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز