همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: فدراسیون فوتبال آلمان فهرست نهایی این تیم را برای حضور در جام ملت‌های فوتبال اروپا (یورو 2012) منتشر کرد.

بازیکنان تیم ملی آلمان در جام ملت‌های اروپا 2012

اسامی بازکنان منتخب تیم فوتبال آلمان توسط یوآخیم لو سرمربی این تیم برای حضور در یورو 2012 اعلام شده است.

بازیکنان تیم ملی آلمان در جام ملت‌های اروپا 2012

در این فهرست باشگاه بایرن‌ مونیخ، نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، بوندسلیگا و جام حذفی باشگاه‌های آلمان در فصل 2011 - 2012 با 8 بازیکن بیشترین سهم را در میان دعوت‌شدگان به اردوی نهایی تیم ملی آلمان داراست.

باشگاه بوروسیادورتموند، قهرمان بوندسلیگا و جام حذفی باشگاه‌های آلمان نیز در تیم ملی فوتبال این کشور 4 بازیکن دارد. یوآخیم لو تیم آلمان را در دوره گذشته به عنوان نایب قهرمانی اروپا رسانده است.

تیم آلمان پرافتخارترین تیم تاریخ جام ملت‌های اروپا است. این تیم تا پیش از این دوره، ۱۰ بار متوالی در جام حضور داشته، 3 بار در سال ۱۹۷۲، ۱۹۸۰ و ۱۹۹۶ قهرمان و 3 بار نایب قهرمان شده و بیشترین گل زده را دارد.

همچنین در 17 دوه جام جهانی شرکت داشته و تا پیش از سال ۱۹۹۰ پیش از اتحاد دو آلمان، در قالب تیم آلمان غربی 2 بار به قهرمانی رسیدند و 3 بار نایب قهرمان شدند.

پس از برچیده شدن دیوار برلین نخستین‌بار در سال ۱۹۹۰ با عنوان تیم آلمان در بازی‌ها شرکت کردند و در آن سال توانستند برای سومین بار به قهرمانی دست یابند.

این تیم در سال ۲۰۰۲ تا یک قدمی چهارمین قهرمانی پیش رفتند اما در فینال در مقابل برزیل مغلوب دو گل رونالدو شدند و برای چهارمین بار نایب قهرمان شدند. دو دوره بعد(۲۰۰۶ و ۲۰۱۰) هم به نیمه نهایی راه یافتند اما هر بار از راه یافتن به فینال باز ماندند، اما در رده بندی با پیروزی بر حریف خود سوم شدند.

تیم ملی فوتبال آلمان در یورو 2012 که به شکل مشترک در کشورهای لهستان و اوکراین برگزار می‌شود، با تیم‌های هلند، دانمارک و پرتغال در گروه «B» مسابقه می‌دهد.

بازیکنان تیم ملی آلمان در یورو 2012:

  • دروازه‌بان‌ها: مانوئل نویر (بایرن‌ مونیخ)، تیم ویزه (وردربرمن)، ران روبرت سیلر (هانوفر)
  • مدافعان: فیلیپ لام، هولگر بادشتوبر، ژروم بوآتنگ (همگی از بایرن‌ مونیخ)، متس هوملس (دورتموند)، بندیکت هوفدس (شالکه)، پر مرته‌ساکر (آرسنال)، مارسل اشملتسر (دورتموند)
  • هافبک‌ها: باستین شواین‌اشتاینگر، توماس مولر (هر دو از بایرن‌ مونیخ)، آندره شورله (لورکوزن)، لوکاس پودلسکی (کلن)، مسوت اوزیل و سامی خدیرا (رئال مادرید)، مارکو رویس (گلادباخ)، ماریو گوتسه (دورتموند)، لارس بندر (لورکوزن)، ایلکای گوندوغان (دورتموند)، تونی کروس (بایرن‌ مونیخ)
کد خبر 172916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز