همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: فهرست 23 نفره و نهایی تیم ملی فوتبال اسپانیا برای حضور در جام ملت‌های اروپا (یورو 2012) اعلام شد.

بازیکنان تیم ملی اسپانیا در جام ملت‌های اروپا 2012

این فهرست از سوی ویسنته دل‌بوسکه سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا برای حضور در یورو 2012 اعلام شده است.

بازیکنان تیم ملی اسپانیا در جام ملت‌های اروپا 2012

تیم ملی اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی این جام، با 2 بار قهرمانی و یک بار نایب قهرمانی، کارنامه خوبی دارد و با این حساب پس از آلمان، پر افتخارترین تیم تاریخ جام ملت‌های اروپا محسوب می‌شوند.

این تیم 8 بار در مسابقات جام ملت‌های اروپا شرکت داشته‌ و در نخستین حضور خود به قهرمانی رسید (۱۹۶۴). در 3 دوره متوالی پس از آن غایب بودند و 20 سال پس از نخستین قهرمانی‌شان دوباره به فینال رسیدند، اما مقابل تیم قدرتمند فرانسه تاب نیاورند و دوم شدند اما در سال 2008 نیز برای دومین‌بار قهرمان اروپا شدند.

اسپانیا تا پیش از سال ۲۰۱۰ بزرگترین بازنده جام جهانی نام داشت. ۱۲ بار در جام جهانی شرکت کرده اما فقط یک‌بار آن هم در سال ۱۹۵۰ به نیمه نهایی راه یافته است. در چهار دوره نیز در مرحله گروهی حذف شد. سرانجام در سال ۲۰۱۰ با آنکه شروع بدی داشت اما طلسم بالاخره شکسته شد و این تیم برای نخستین‌بار به قهرمانی رسید.

تیم ملی اسپانیا در یورو 2012 که به طور مشترک در کشورهای لهستان و اوکراین برگزار می‌شود، در گروه «C» با تیم‌های ایتالیا، جمهوری ایرلند و کرواسی مسابقه خواهد داد.

اسامی بازیکنان اسپانیا:

  • ایکر کاسیاس، پپه رینا، ویکتور والدس، رائول آلبیول، یوردی آلبا، آلوارو آربلوا، سرجیو راموس، خوان‌فران تورس، جرارد پیکه، جاوی مارتینز، سرجیو بوسکتس، ژاوی، آندرس اینیستا، ژابی آلونسو، سانتی کازورلا، سسک فابرگاس، داوید سیلوا، خسوس ناواس، خوان ماتا، پدرو، آلوارو نگردو، فرناندو تورس، فرناندو یورنته.
کد خبر 172913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز