سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

مهدی تهرانی: جوان‌ترین کشف کن در یک دهه اخیر آنقدر برای دست اندرکاران این جشنواره مهم بوده که یک سال پس از رونمایی‌اش در کن 64 در بخش جنبی امسال او را به بخش مسابقه آورده‌اند

کن 65 ؛ ماد ساخته جف نیکولز

جف نیکولز 34 ساله با فیلم ماد (mud) می‌خواهد سهم سینمای آمریکا را در کن احیا کند.

کارگردانی که در کن 64 در بخش جنبی اما بسیار مهم "نوعی نگاه" همه نگاهها را به خود خیره کرد یک جوان فیلمساز آمریکایی 33 ساله بود به نام جف نیکولز که با فیلم "سرپناهی بگیر" در جشنواره غوغا کرد. مدیران کن که استاد کشف استعداد هستند امسال فیلم جدید او را در بخش مسابقه پذیرفتند و باید دید جف دنیلز می‌تواند به افسانه تبدیل شود یا باید بازهم در نوبت منتظر باشد.

داستان‌های شات گان 2007 و سرپناهی بگیر 2011 تمام کارنامه جف نیکولز است. با این همه او پیش از این در جشنواره‌هایی مثل ساندنس خوش درخشیده بود. جایزه ویژه بخش نوعی نگاه در کن 64 برای او سکوی پرتاپی شد تا بتواند این بار فیلم جدیدش را با بازیگران شناخته شده تر بسازد.

جف نیکولز

"گل" یک تریلر 133 دقیقه ای است که ماجرای اسطوره‌ای دارد. یک زندانی فراری و تحت تعقیب (بابازی متیو مک کانهی در نقش ماد) در ایالت آرکانزاس، به دو نوجوان بر می‌خورد. این دو به جای اینکه ماد را لو بدهند به او کمک می‌کنند که هم پنهان شود و هم اینکه در فرصت مقتضی به فرارش ادامه دهد...

یک توضیح ضروری در باره عنوان فیلم و اینکه اسم فیلم می‌تواند معنای گل و یا لجن (mud ) هم بدهد اما از آنجایی که شخصیت اول فیلم به نام ماد خوانده می‌شود، به نظر بهتر رسید که فیلم را با همان عنوان اصلی‌اش معرفی کنم.

کد خبر 170420
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز