چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

یک عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: حمایت از مالکیت فکری، ادبی و هنری بیشتر از قانون به نهادینه‌کردن فرهنگ احترام به حقوق مالکیت فکری در جامعه نیازمند است.

به گزارش ایسنا، محسن اسماعیلی طی سخنانی در دومین همایش حمایت از مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط تصریح کرد: چالش اصلی بخش مالکیت فکری در کشور ما نداشتن قانون و بحث فقهی آن بود. این بحث‌ها امروز تمام شده است و حتی شنیده‌ایم که پیش‌نویس قانون جدید تا حدودی پیش رفته است ولی تا وقتی که قانون جدید تصویب می‌شود ما فعلا خلأ قانونی نداریم.

وی ادامه داد: اطلاعات کشورهای دیگر نیز نشان می‌دهد که مسئله نهادینه‌شدن احترام به حقوق مالکیت‌های فکری از اهمیت بالایی برخوردار است لذا ضرورت دارد به این بحث توجه شود. این حقوقدان افزود: از پیش‌نیازهای تردیدناپذیر نهادینه‌شدن احترام به حقوق مالکیت‌های فکری، نهادینه‌ساختن مفهوم اخلاق حرفه‌ای و فرهنگ عمومی در این زمینه است. مقصودم این است که امروز در دنیا چیزی به اسم اخلاق حرفه‌ای به رسمیت شناخته شده است. اسماعیلی اظهار کرد: مالکیت‌های معنوی اختصاص به حرفه خاصی ندارد ولی عمدتا در گروه خاصی است و این گروه خاص باید به‌عنوان یک رفتار قطعی و یک نُرم بپذیرند که باید به حقوق یکدیگر در زمینه حقوق مالکیت فکری احترام بگذارند.

کد خبر 167890
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز