پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ناوگان حمل و نقل هوائی ایران که شامل هواپیمایی DC۳ و DC۶ بود از حدود سال ۱۳۳۹ تا ۱۳۴۶ در محلی به نام بندکناران واقع در ۲۵ کیلومتری جاده فعلی بندرعباس - سیرجان (باباغلام) اقدام به انجام پرواز می‌کرد.

airport

وب سایت رسمی: فرودگاه بندرعباس

از سال ۱۳۲۶ تا سال ۱۳۴۹ فرودگاه بندرعباس به محل دیگری که هم اکنون قسمتی از بیمارستان شهید محمدی در آن واقع گردیده انتقال یافت و کار ساخت فرودگاه جدید (فرودگاه فعلی) که در سال ۱۳۴۹ ساخت باند آن به اتمام رسیده بود با توجه به عدم تکمیل ساختمان ترمینال آن مورد بهره برداری قرار گرفت و در سال ۱۳۵۰ پس از تکمیل ترمینال و نصب کامل دستگاه های ناوبری این فرودگاه رسما افتتاح شد.

این فرودگاه دارای طول جغرافیایی ۵۶۲۲۳۹ و عرض جغرافیایی ۲۷۱۳۰۷ بوده و فاصله آن تا مرکز شهر ۵/۸ کیلومتر می باشد و در زمینی به مساحت ۴/۴۸۱ هکتار بنا گردیده است. ا

سطح زیر بنای برج مراقبت پرواز و فضاهای جانبی ۱۰۰ متر مساحت زیر بنای ترمینال شامل طبقه هم کف و اول ۶۸۸۸ متر مربع که در حدود ۷۰۰ متر مربع آن که جنب سختمان اداری می باشد در سال ۱۳۶۵ بنا گردیده است طبقات اداری و عملیاتی ۲۸۰۰ متر مربع ساختمان پاویون با وسعت ۳۰۰ متر مربع در سال ۱۳۷۲ افتتاح گردیدو با توجه به نیاز نیروی انتظامی و سپاه فرودگاه محل استقرار هر یک از دو نهاد فوق بازیر بنائی در حدود ۱۳۰۰ متر مربع می باشد. پروژه ترمینال پروازهای خارجی نیز زیر بنای ۲۳۵۰ متر مربع می باشد.

فرودگاه بندرعباس در حال حاضر در حدود ۲۱ پرواز در روز و حدودا ۱۵۰ پرواز در هفته دارد که در مسیرهای تهران - مشهد- شیراز - اصفهان - اهواز - دبی - شارجه- چابهار و کلمبوو - جزایر زیبای-کیش - ابوموسی انجام می‌شود و انواع پروازهایی که به این فرودگاه می آیند شامل C۱۳۰, AN۷۴, IL۷۶, F۱۰۰, ATR, F۵۰, TU۱۵۴, A۳۲۰, A۳۱۰, A۳۰۰, B۷۴۷, B۷۲۷, Freind ship, Y۱۲, FA۲۰, F۲۸, AN۲۶ است

حمل و نقل:

از طریق بلوار امام خمینی- انواع سیستم حمل ونقل شامل اتوبوس، تاکسی ویژه فرودگاه
۱- حمل و نقل با اتوبوس : مکان ترمینال اتوبوس در نخل ناخدا
۲- حمل ونقل با قطار : مکان انتهای بلوار شهدا، راه آهن
۳- حمل ونقل با کشتی : مکان اسکله شهید حقانی، باهنر، رجایی

کد خبر 165951
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز