همشهری آنلاین: اصغر فرهادی ساعاتی پیش اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» کسب کرد تا برگ زرینی به افتخارات سینمای ایران اضافه کند.

به گزارش همشهری آنلاین، اصغر فرهادی در اسکار 2012 پس از دریافت جایزه خود با «سلام به مردم خوب سرزمینم» اظهاراتش را آغاز کرد.

او گفت: سلام به مردم خوب سرزمینم. در این لحظه ایرانی‌های بسیاری در سراسر جهان در حال نظاره ما هستند و تصور می‌کنم که خیلی خوشحال هستند. خوشحالند نه تنها به خاطر یک جایزه مهم، یک فیلم یا یک فیلمساز، بلکه به خاطر اینکه در زمانی که سخن از جنگ، تهدید، و خشونت بین سیاستمداران مبادله می‌شود، نام کشورشان ایران در اینجا از دریچه فرهنگ با افتخارش به زبان مى‌آید، فرهنگ غنى و کهنی که زیر غبار سنگین سیاست پنهان شده است. من با افتخار این جایزه را به مردم کشورم تقدیم مى‌کنم، مردمى که به تمام فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام مى‌گذارند و از خصومت و خشونت بیزارند.

جاmoreیزه اسکار در دستان فرهادی؛ جدایی نادر از سیمین بهترین فیلم خارجی زبان

برنmoreدگان اسکار 2012؛ هوگو جوایز اسکار را درو کرد؛ ایران هم افتخار آفرید

به گزارش همشهری آنلاین، به دلیل موفقیت بزرگ اصغر فرهادی و سینمای ایران مروری می‌کنیم بر آنچه اصغر فرهادی بعد از دریافت جایزه گلدن گلوب برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» گفت.

آنچه او آن روز ارائه کرد برخاسته از روح صلح‌طلب مردم ایران بود؛ متنی که بیشتر به شعر می‌مانست و ما هم آن را با اندکی جابجایی در قالب شعر نو! عرضه کرده‌ایم.

وقتی به اینجا می‌آمدم

داشتم فکر می‌کردم چه باید بگویم

از پدر و مادرم تشکر کنم
از همسر مهربانم
از فرزندانم
از دوستانم
از گروهم
اما

اینجا می‌خواهم از مردمم حرف بزنم
آنها حقیقتا مردمی دوستدار صلحند.

کد خبر 161847
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز