همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به افزایش دما در تهران تا روز جمعه گفت: موج جدید بارش برف و باران از شنبه 6 اسفند آغاز می‌شود.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی نسبتا آرام و پایدار حاکم خواهد بود. همچنین طی روز چهارشنبه در مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد.

 وی افزود: در روز شنبه با ورود سامانه جدید بارشی به کشور برای مناطقی از غرب، جنوب غرب و دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس ابرناکی، بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضعیت هوا در تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس در روز پنجشنبه آسمان تهران صاف تا کمی ابری در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی در بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دما در این روز به صفر و 7 می‌رسد. همچنین در روز جمعه آسمان پایتخت صاف در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی در اوایل شب ابری خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 2 و 9 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

 وی تصریح کرد: همچنان حداقل دمای هوای 24 استان کشور در روز پنجشنبه به زیر صفر می‌رود از سوی دیگر در این مدت استان‌های خراسان شمالی و زنجان با حداقل دمای 12 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و هرمزگان با 13 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور هستند.

کد خبر 161398
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز