همشهری آنلاین: جان ادواردز از کاندیدا‌های حزب دموکرات آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور از سیاست‌های دولت بوش در قبال ایران انتقاد کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس ، جان ادواردز از دولت بوش به دلیل خود داری از گفت و گوی مستقیم با ایران برای حل مشکلات  عراق و یافتن راه حلی برای برنامه هسته‌ای ایران به شدت انتقاد کرد.

ادواردز گفت: خود داری از مذاکره مستقیم با ایران اشتباه استراتژیک بزرگی است.

او که پیش از آغاز رسمی مبارزات انتخاباتی‌اش برای شرکت در رقابت‌های درون حزبی حزب دموکرات در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتد پرس سخن می‌گفت، افزود:ما باید از سیاست مناسبتری را در رابطه با مساله عراق و برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کنیم.ما ابزاری برای مذاکره با ایرانیان در رابطه با این موضوعات در اختیار داریم.

ادواردز گفت:بی میلی دولت بوش به ایجاد روابط با ایران و سوریه  هزینه ایجاد ثبات در عراق را برای دولت آمریکا بالا برده است.سناتور سابق ایالت کارولینای شمالی گفت: آمریکا و اروپا از اهرم‌ها و منابع لازم برای درخواست همکاری از ایران برخوردارند.

ادواردز در ادامه سخنان خود به شکست سنا در تصویب قطعنامه‌ای در مخالفت با استراتژی بوش در عراق اشاره کرد و گفت:کنگره (مجالس سنا و نمایندگان) باید برای کاهش گرفتاری‌های آمریکا راه‌های دیگری بیابد.

کد خبر 16106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز