سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۷:۱۸
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: همزمان با انتشار جلدهای چهارم و پنجم سه گانه " نیروی اهریمنی اش" از سوی انتشارات کتاب پنجره، ساعت 15 فردا(25 بهمن) در موزه امام علی مراسم رونمایی از این کتاب برگزار خواهدشد.

یراقچی ، مدیر انتشارات کتاب پنجره ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت:در این مراسم که از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار می شود از مترجم و ناشر کتاب تقدیر شده و نیز درباره اهمیت این کتاب نکاتی از سوی کارشناسان گفته خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین  رمان سه گانه  " نیروی اهریمنی اش " نوشته فیلیپ پولمن با ترجمه فرزاد فربد ، اثری در گونه ادبیات فانتزی و خیال است که در ایران از سوی ناشر در پنج مجلد منتشر شده است.

" نیروی اهریمنی اش " ماجرایی خیالی و سیال میان عالم واقع و دنیاهای مجازی و تخیلی را روایت می کند که به لحاظ سبک و گونه داستانی در زمره آثاری چون هری پاتر و ارباب حلقه ها قرار می گیرد

قصه، ماجرای دختری نوجوان به نام لایرا است که در یکی از کالج های آکسفورد انگلیس زندگی می کند. او به واسطه اتفاقاتی به بخشی از گذشته اش پی می‌برد و وارد جهان‌های تازه می شود ...

شیوه روایی و نیز مضمون اثر ارتباطی تنگاتنگ و پنهان با کمدی الهی دانته و بهشت گمشده جان میلتون دارد. داستان به سیاق ماجراهای افسانه ای آمیخته با ظواهر امروزی، مملو از تصاویر و نواهایی است که از لابلای سطور به گوش می رسد.

کوشش مترجم در برگرداندن جزئیات و استفاده از اصطلاحات و الفاظی که به دور از پیچیدگی، گویا و توصیفگر حالات و اتفاقات هستند، باعث شده تا هر گونه احساس ملال، پرگویی و یا اطناب از جریان روایت محو شود و خواننده را به دنبال حوادث پی در پی و سفرهای مداوم آدم ها همراه سازد.

" نیروی اهریمنی اش " را می توان از آن قسم رمان‌هایی دانست که خوانندگان نوجوان و جوانی را که در داستان و ادبیات هم شیفته هیجان و غرق شدن در اوهام و جهان های خیالی هستند، کاملا اقناع می کند.

رمان سه گانه "نیروی اهریمنی اش " برنده جوایزی چون، جایزه کتاب سال بریتانیا،جایزه کتاب سال پابلیشرز ویکلی، جایزه کتاب سال گاردین، مدال کارنگی ، جایزه طلایی کتاب والدین و  جایزه ویت برد  را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 15641

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز