توکلائو: توانایی شگفت‌‌انگیز پرنده‌ها در پیدا کردن خانه از مسافت‌های دور بر کسی پوشیده نیست اما تحقیقاتی که در نیوزلند انجام شده نشان می‌دهد پرنده‌ها مانند میمون‌ها قدرت شمارش نیز دارند.

birds

شاید در آینده‌ای نزدیک عنوان «مغز گنجشکی» نیز از گفت‌وگو‌های روزانه آدم‌ها محو شود. محققان ثابت کردند که پرنده‌ها برای به دست آوردن دانه می‌توانند مطابق الگو‌هایی که برای آنها تعیین می‌شود و نیاز به شمارش دارند به تصویر‌های مورد نظر و صحیحی که روی نمایشگر نقش می‌بندد نوک بزنند. دکتر اسکارف به این نیز بسنده نکرده و می‌گوید: قصد دارم در گام بعدی ثابت کنم که یک طوطی به اندازه یک کودک 6ساله استعداد یادگیری دارد.

تصادف زودهنگام

یوتا: حتی تصور اینکه برنده یک خودروی لامبورگینی 300هزار دلاری شوید اما فقط 6‌ساعت بعد با آن تصادف شدیدی کنید نیز سخت است اما این تصور برای آقای دیوید‌داپ 34ساله به حقیقت پیوست. راننده کامیون بدشانس که صاحب 6 فرزند است در باره این تصادف می‌گوید: درست 6ساعت پس از تحویل گرفتن سوئیچ خودرو سر یک پیچ فقط با سرعت 45کیلومتر در حال دور زدن بودم که لاستیک خودرو روی یک تکه یخ رفت و پس از لیز خوردن حدود 30متر به بیرون از جاده منحرف شد. گفتنی است دیوید که قادر به پرداخت هزینه‌ نگهداری و بیمه کردن این خودرو نیست مجبور است آن‌را بفروشد.

کودک سیری‌ناپذیر

دورهام: عکس‌های جدیدی که از الفی مازکا کودک مشهور سیری‌ناپذیر منتشر شده نشان می‌‌دهد که والدین وی در یک مراسم عروسی مغلوب اشتهای وی شده‌اند؛ تا جایی که کودک انگلیسی 2ساله قصد داشته تمام کیک 3طبقه عروسی را بخورد. البته او و والدینش خوش‌اقبال بودند که حدود 100نفر از میهمان‌های این مراسم زودتر از او کیک را خوردند. به گفته پزشکان الفی از یک بیماری ژنتیک رنج می‌برد که طی آن مغز وظیفه هشدار برای سیر شدن را نمی‌دهد. کوین پدر 51ساله وی می‌گوید: تمام موادغذایی در خانه ما در یخچال و کمد‌هایی است که در‌های آنها همیشه قفل است.

سرقت هدایا

کالیفرنیا: اعضای یک خانواده آمریکایی پس از بازگشت به خانه متوجه شدند که تمام هدایای کریسمس آنها به سرقت رفته است. لانسر و همسرش ابتدا با درهای باز منزل روبه‌رو شدند و پس از آن مشخص شد که جعبه هدیه‌های کریسمس به ارزش 600 دلار همگی ناپدید شده‌اند. لانسر درباره این سرقت می‌گوید: برای بسته‌بندی و کادوپیچ کردن هدایا وقت زیادی صرف کردیم و آنها را زیر درخت کریسمس گذاشتیم اما پس از بازگشت به خانه جای همه آنها خالی بود. پس از این سرقت، ماموران پلیس برای انگشت‌نگاری از وسایل و دستگیره‌ درها به خانه آنها رفتند اما به‌نظر می‌رسد سارقان هیچ ردی از خود به جا نگذاشته‌اند.

کد خبر 155077
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز