همشهری آنلاین: آئین نامه اجرایی حمایت از بیکاران حداکثر ظرف ۳ ماه پس از ابلاغ قانون توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

نمایندگان مجلس هشتم در ادامه رسیدگی به طرح حمایت از بیمه بیکاران مواد ۳۵ و ۳۶ این طرح را به تصویب رساندند.

به گزارش ایلنا، طبق این مصوبات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و صندوق حسب مورد مجری قانون حمایت از بیکاران هستند.

طبق ماده ۳۶ همچنین آئین نامه اجرایی حمایت ازبیکاران حداکثر ظرف ۳ ماه پس از ابلاغ قانون توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

دولت در اجرای طرح حمایت از بیکاران اهتمام جدی داشته باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان تصویب طرح حمایت از بیکاران از دولت درخواست کرد در اجرای این قانون اهتمام جدی ورزد.

علی لاریجانی در صحن علنی مجلس گفت: در قانون اساسی، قانون برنامه و قانون هدفمندی یارانه‌ها بر مسئله بیمه بیکاری و سروسامان دادن بیکاران تاکید شده است که باید در این زمینه توجه جدی وجود داشته باشد.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی هدفمند کردن یارانه‌ها تامین نیازهای اساسی مردم و ایجاد نظام‌هایی است که وضع مردم را سامان دهد و طرح حمایت از بیکاران که امروز به تصویب رسید یکی از آرزوهای بزرگ مردم بود که افراد متقاضی کار حمایت شوند که با تصویب این قانون تامین شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به دولت گفت: همکاران ما در مجلس هشتم گام بزرگی برداشتند که مواد تصریح شده در قانون محقق شود لذا دولت باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشد به ویژه از سوی وزارت کار رفاه و تعاون هرچه سریع‌تر آئین نامه مربوطه نوشته شود تا این صندوق شکل گیرد.

گفتنی است تصویب ۳۶ ماده طرح حمایت از بیکاران متقاضی کار صبح امروز در مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

 

کد خبر 154875
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز