بریستول: یک خانواده انگلیسی برای تضمین برفی بودن آسمان خانه‌شان هنگام آغاز سال نو میلادی، دستگاه برف‌ساز خریدند.

snow

لی‌بریلسفورد 34ساله حدود 10هزار پوند خرج کرده تا خانه مادری‌اش علاوه بر داشتن چراغ‌های بسیار، به احتمال زیاد تنها خانه‌ای باشد که ساکنان آن هنگام تحویل سال نو شاهد بارش برف نیز باشند. وی در این‌باره می‌گوید:‌ جشن امسال برای ما کامل خواهد بود، فقط کافی است بچه‌ها را بیدار کنیم، روی صندلی بنشینیم و دکمه دستگاه برف‌ساز را روشن کنیم، آن وقت است که دریک چشم برهم‌زدن هزاران دانه برف اطراف خانه و باغ را فراخواهد گرفت.

خودکار در معده بیمار

لندن: خودکاری که 25سال در معده یک زن 75ساله بود سرانجام با یک عمل جراحی از بدن وی خارج شد. جالب اینکه پس از این مدت طولانی اسید‌های معده حریف این خودکار نشده و می‌توان به راحتی با آن روی کاغذ نوشت. گویا 25سال پیش هنگام بررسی لوزه‌های این زن از یک خودکار استفاده شده بود اما دلیل بلع آن مشخص نیست. چندی پیش این زن سالخورده دچار ضعف و از دست دادن سریع وزن شد. پس از عکسبرداری از معده وی وجود یک شیء بلند در معده او مشخص شد و به همین خاطر وی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

جا گذاشتن ویولن ‌قیمتی

فیلادلفیا: دانشجوی ساکن ایالت فیلادلفیای آمریکا، یک ویولن کمیاب به ارزش 172هزار دلار را در اتوبوس جا گذاشت. این دانشجو از بوستون عازم فیلادلفیا بود که پس از رسیدن به مقصد این ویولن را که قدمت آن به 176‌سال می‌رسید در اتوبوس جا گذاشت. «موچن» که خستگی سفر را دلیل جاگذاشتن ویولن گران ‌قیمتش در اتوبوس می‌داند، در این‌باره گفت: برای پیداکردن آن به شرکت اتوبوسرانی مراجعه کردم اما آنان اظهار کردند هیچ باری از مسافران داخل اتوبوس جا نمانده است. گفتنی است یکی از کارکنان که در حال تمیزکردن کف اتوبوس بوده، ویولن را زیر صندلی پیدا کرده و آن‌را به صاحبش بازگردانده است.

طولانی‌ترین تونل جهان

زوریخ: طولانی‌ترین تونل جهان در کوه‌های آلپ در سوئیس واقع شده است. این تونل ۵۷‌کیلومتری که با هزینه 7‌میلیارد یورو در بخش اصلی یک شبکه جدید راه آهن جا دارد از سال ۲۰۱۷ آغاز به کار می‌کند. به گفته کارشناسان، تونل یاد‌شده یک پروژه زیست‌محیطی نیز محسوب می‌شود، زیرا سبب کاهش آلودگی و ازدحام در مناطق کوهستانی آلپ خواهد شد. ساخت این تونل ۱۵ سال به طول انجامیده است و کارگران از 2 جهت مشغول حفاری آن بوده‌اند، هنگامی که هردو حفره در یک نقطه به هم رسیده کارگران جشن بزرگی برگزار کردند.

کد خبر 154831
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز