همشهری آنلاین: معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از راه اندازی 7 رشته دکتری در واحدهای دوبی و افغانستان این دانشگاه خبر داد و گفت: ایرانی‌ها و غیرایرانی‌های مقیم دبی حق تحصیل در واحد پیام نور را دارند اما برای تحصیل ایرانی‌های داخل کشور در این واحد منع قرار داده شده است.

عبدالله معتمدی در گفتگو با مهر، اضافه کرد: پذیرش دانشجو در 7 رشته دکتری که در واحدهای دبی و افغانستان دانشگاه پیام نور راه اندازی شده که از نیمسال دوم تحصیلی جاری آغاز می‌شود.

وی گفت: علی رغم اینکه در واحد دبی دانشگاه پیام نور، مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیش از این راه اندازی شده بود، اما از سوی متقاضیان، درخواست تاسیس رشته های دکتری داشتیم.

به گفته معاون دانشگاه پیام نور، تدریس در این واحد تنها به زبان فارسی انجام می شود و رشته های زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، ریاضی و آموزش از راه دور راه اندازی شدند.

معتمدی تاکید کرد: ایرانی‌ها و غیرایرانی‌های مقیم دبی اجازه تحصیل در واحد دبی دانشگاه پیام نور را دارند اما برای ایرانی‌هایی که در کشورمان زندگی می کنند و به بهانه تحصیل به این واحد می روند، منع قرار داده شده است.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با اشاره به برخی جزئیات تحصیل در واحد افغانستان این دانشگاه، تاکید کرد: 3 رشته دکتری اقتصاد، حقوق بین الملل و زبان و ادبیات فارسی برای نخستین بار در این واحد راه اندازی می شود.

معتمدی با اشاره به وضعیت هیئت علمی‌های افغانستان، گفت: 60 درصد اعضای هیئت علمی‌های افغانستان دارای مدرک لیسانس هستند و توانایی تدریس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را ندارند.

 

کد خبر 154735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز