شنبه 31 شهریور 1397 | به روز شده: 33 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
سه شنبه 1 آذر 1390 - 22:36:25 | کد مطلب: 151926 چاپ
مديركل مطالعات اجتماعي و فرهنگي:

تفریحات ورزشی یک صنعت فرهنگی است

شهر > شهری - گروه شهری:
مدیرکل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و دبیر نخستین همایش تفریحات ورزشی در نشست مطبوعاتی این همایش گفت: پیوند تصمیم‌گیری‌های اجرایی با علوم ورزشی و حوزه سرگرمی و تفریحات ورزشی به‌منظور مدیریت هیجانات اجتماعی مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش به شمار می‌آید.

علی اصغر محکی در نشست مطبوعاتی این همایش ضمن بیان این مطلب افزود: کشورهای توسعه‌یافته برنامه‌ریزی برای گسترش تفریحات ورزشی را به‌منظور افزایش تحرک اجتماعی و حضور آن در تمامی عرصه‌های زندگی اجتماعی در راس برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: توسعه تفریحات ورزشی نه به‌عنوان یک سرگرمی بلکه با دید افزایش هویت محلی، بومی و محلی، امروز در بسیاری از کشورهای دنیا به‌منظور رویارویی با مشکلات جسمی و روحی شهروندان مورد توجه قرار گرفته است.

محکی گفت: متأسفانه این موضوع به‌دلیل وسعت کم مطالعات علمی انجام شده در ایران مغفول مانده است و ورود شهرداری تهران به این عرصه تنها با هدف گسترش و توسعه تعامل با دانشگاه‌ها و نهادهای علمی و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته است.

مدیرکل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: برگزاری این همایش علاوه بر افزایش دانش اجرایی در حوزه تفریحات ورزشی نقطه عطفی در توسعه این صنعت فرهنگی به شمار می‌آید.

مدیرکل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: وقتی جامعه با پدیده‌ای نوظهور روبه‌رو می‌شود فضایی از ابهام ایجاد می‌شود که آیا این پدیده با هنجارها و ارزش‌ها سنخیتی دارد؟ براین اساس بر مسئولان واجب است تا قبل از ایجاد این وضعیت نیاز جامعه را درک و پاسخی منطقی و علمی منطبق بر ارزش‌های جامعه ارائه دهند، همایش تفریحات ورزشی در واقع تلاشی دراین مسیراست.