شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمشید مرادیان متولد سال 1330 تهران است.

او دانش‌آموخته رشته مجسمه‌سازی از دانشگاه سوره است.

عضویت در انجمن مجسمه‌سازان ایران، شرکت در چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در ایران و خارج از کشور، شرکت در بی‌ینال‌های مجسمه‌‌سازی ایران، شرکت در سمپوزیوم چوب در ایران، شرکت در دهمین نمایشگاه بین‌المللی "اوزاکا" ژاپن 2001 ، شرکت در سمپوزیوم مجسمه‌‌سازی شانگهای چین 2003 و ساخت و طراحی دهها اثر حجمی برای فضاهای عمومی و شهری و نصب آن در داخل و خارج از کشور برخی از فعالیت‌های این مجسمه ساز پرکار را تشکیل می‌دهند.

خودش گفته است:"آتلیه‌ام پر از کار است و در این مسیر متوقف هم نخواهم شد. همین‌طور کار می‌سازم و در قید و بند نمایش عمومی آن هم نیستم".

مرادیان یکی از بزرگترین موانع پیش‌روی مجسمه‌سازانی را که با چوب کار می‌کنند، وجود حراجی‌هایی چون "کریستی" می‌داند و معتقد است که متاسفانه بازار حراجی‌ها این روزها به سمت مجسمه‌های برنزی گرایش پیدا کرده و شرایط به گونه‌ای است که خیلی از مجسمه‌سازانی که با چوب کار می‌کردند هم این روزها به سمت برنز سوق پیدا کرده‌اند، اما به شخصه این کار را نخواهم کرد.

مرادیان بر این باور است که باید کار مجسمه‌سازی با چوب را همچنان ادامه ‌دهد و روی حرفش ایستادگی می‌کند و هیچگاه حاضر نشده در مجسمه‌های چوبی‌اش ازهیچ متریال دیگری استفاده کند.

مرادیان در کنار مجسمه‌هایی که ساخته است، بر روی یک تنه درخت وسط حیاط خانه‌اش نیز کار کرده است.

کد خبر 150911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز