یکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور روسیه گفته است سیستم دولتی باید تغییر کند و پیشنهاد تاسیس دولتی بزرگ را داده است.

medvedev-putin

دیمتری مدودوف خواسته است دولتی گسترده تاسیس شود و با حزب حاکم و نمایندگان عموم همکاری کند.

او در دیداری تلویزیونی در جمع طرفدارانش گفت:"این دولت با همکاری حزب حاکم که ممکن است چنین دولتی تشکیل بدهد، با روسیه متحد، با نهاد‌های مدنی، کارشناسان، اداره‌‌های منطقه‌ای و شهرداری‌ها و تمام مردمی که آماده رای‌دادن به ما هستند؛ همکاری خواهد کرد.و حتی با آنهایی که موافق ما نیستند ؛البته در صورتی که آماده این همکاری باشند."

به گزارش تایمز آو ایندیا، مدودوف افزود او در نظر دارد ساختار کابینه آینده و اصول عملکرد آن را در طی رقابت‌های انتخاباتی مطرح کند.او در صدر فهرست حزب حاکم روسیه متحد که برای انتخابات پارلمانی 4 دسامبر رقابت می‌کند؛ قرار دارد.

رئیس‌جمهور روسیه خطاب به طرفدارانش ادامه داد:"تصمیم دارم سیستم اداره دولتی و دولت را با شما ، با بقیه مردم و با تمام  جاممعه و نهاد مدنی‌مان در میان بگذارم.".

از طرف دیگر حزب‌های مخالف نگرانی‌هایی را در این‌خصوص ابراز کرده‌اند که مبادا کمیته‌های تخصصی در "دولت گسترده‌تر"، جایگزین مجلس بشوند.

سرگئی ایوانف از حزب لیبرال دموکرات گفت دشوار است که چنین دولت جدیدی بتواند موثر عمل کند.او معتقد است در جریان مشورت با مردم که می‌تواند ادامه‌دار و بی پایان باشد آن وقت ممکن است هیچ کار و عملی انجام نشود.

ولادیمیر کاشین از حزب کمونیست ، نیز گفته است این ایده " بازی دولت خلق و برآمده از دموکراسی دیگری است".

کد خبر 148553
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز