همشهری آنلاین: دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در المپیاد علمی دانشجویی کشور به مقام های اول دررشته مهندسی کامپیوتر، مقام دوم در رشته ریاضی و مقام سوم در رشته مهندسی برق دست یافتند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خانم سیدنا، رئیس اداره استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی کشور، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در 7 رشته حضور داشت که سید مهران کاظمی در رشته مهندسی کامپیوتر ربته اول، امیرحسین قدرتی در ریاضی رتبه دوم و محمدرضا حاتمی در رشته مهندسی برق رتبه سوم را کسب کردند.

وی با بیان اینکه المپیاد علمی دانشجویی کشور در دو بخش متمرکز و غیرمتمرکز ازجانب سازمان سنجش برگزار می شود، افزود: در این المپیاد کل دانشگاه ها به 8 قطب تقسیم می شوند که در امتحان مقدماتی از هر قطب یک گروه 5 نفره برای شرکت در مرحله نهایی انتخاب می‌شوند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: به افرادی که در المپیاد علمی دانشجویی پذیرفته می‌شوند تسهیلاتی ارائه می‌شود که ورود این افراد بدون آزمون در مقاطع بالاتر و تسهیلات بنیادملی نخبگان است.

وی با بیان اینکه برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی به عنوان دانشجویان ممتاز شناخته می‌شوند، افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر همواره پشیبان و حمایت کننده دانشجویان ممتاز بوده و از این دانشجویان حمایت های مادی و معنوی در سطح توان دانشگاه دارد.

سیدنا تصریح کرد: همچنین دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز برای برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی تسهیلاتی در نظر می‌گیرد که ورود این افراد به مقاطع بالاتر بدون آزمون است.

 

کد خبر 146660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز