شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

حجت الاسلام والمسلین سیدمهدی طباطبایی*: قیام سید‌الشهداء علیه‌السلام نقش مهمی در بقاء دین و دیانت که هویت هر بشری منوط به آن است داشته است.

زیرا اساساً هیچ دسته یا گروهی پیدا نمی‌شود که بگوید من هیچ اعتقادی ندارم حتی نیست‌انگاران خود را مقید و پایبند به «نه» می‌دانند و این خود نوعی اعتقاد به‌شمار می‌رود. اما باید دید که در میان همه اعتقادات و پایبندی‌ها کدام اصلح و انفع برای زیست بشر در طول تاریخ بوده و هست.

به اعتقاد ما اعتقاد برتر «اسلام» است اما اسلام واقعی و نه اسلام ساختگی، لذا سید‌الشهداء(ع) از بیت و نسل اسلام به‌طور طبیعی تفسیر واقعی و روشن این روایت است که بقاء دین پیامبر(ص) با حسین(ع) است چرا که شهادت ایشان نقش مهمی را در بقاء اسلام ایفا کرد.

و اما آنچه باید از این شهادت بیاموزیم: به نظر من ‌در هر زمان از اعصار تاریخی قسمتی از آثار قیام و رفتار و شهادت سید‌الشهداء(ع) بر ما عیان می‌شود.

در مقطع کنونی باید مسلمین از دشمن نهراسند. زیرا دشمن هیچ‌گاه برای ما دلسوز نبوده و نمی‌تواند باشد.

بالاترین نقش در یک انسان برای بقاء خودش مقاومت و پایداری است و ملت ایران تاکنون از نهضت امام خمینی(ره) تا پیروزی و از پیروزی انقلاب تا امروز این قدرت حسینی را از خود نشان داده و پیروزی ما نیز از عاشورا به‌دست آمده است و بقای آن نیز از عاشوراست.

مقاومت امروز ملت ما در مقابل آمریکا و همه مرتجعین عرب و همه افرادی که برای مطامع دنیا از حیثیت خود می‌گذرند در واقع برگرفته از عاشوراست.

مرتجعین عرب بدانند که در واقع اول به حیثیت خود هم لطمه می‌زنند و اگر دشمنان به ما رحم نکنند به آنها نیز رحم نخواهند کرد. لذا امیدواریم بر سر عقل آمده و از عاشورای حسینی و قیام امام حسین(ع) درس بگیرند چرا که ایشان فرزند پیامبر است و شخصیتی منحصر به شیعیان نیست. به امید روزی که پیروزی اسلام بر کفر جهانی میسر گردد.

* نماینده تهران

کد خبر 14420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز