همشهری‌آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران از تصویب یک ماه مرخصی برای مردانی که زنانشان زایمان می کنند در مجمع مشورتی بانوان شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور خبر داد.

بچه‌داری مردان

به گزارش مهر، معصومه آباد در سخنانی با بیان اینکه این مصوبه یکی از مصوبات خوب شوراها است، اظهار داشت: این مصوبه در راستای تحکیم بنیان خانواده و نقش پذیری که پدران خانواده باید همراه با تولد فرزند داشته باشند به تصویب این مجمع رسیده است.

وی ادامه داد: حضور مردان در کنار همسرانشان پس از زایمان یک حس مشترک عاطفی و وابستگی و تعلق را به عنوان یک همراه به زن می دهد و این امر می تواند در تحکیم بنیان خانواده موثر باشد.

رئیس مجمع مشورتی بانوان شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور با بیان اینکه این مصوبه یک حرکت ارزشمند اجتماعی و فرهنگی از سوی شوراهاست، افزود: به طور قطع تصویب نهایی این مصوبه در مجلس شورای اسلامی مورد استقبال خانم‌ها و آقایان قرار خواهد گرفت.

آباد با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن مرخصی برای مردان کارمندی که همسرانشان زایمان می کنند، ادامه داد: در روزهای اولی که مادر دچار بحران روحی، فکری، محدودیت های حرکتی و افسردگی های بعد از زایمان است نیازمند فردی است که او را مورد حمایت جسمی و عاطفی قرار دهد.

وی یادآور شد: زمان این مرخصی در مجمع مشورتی بانوان شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور یکماه در نظر گرفته شده است اما این پیشنهاد برای بررسی نهایی باید به صحن مجلس برود تا مدت زمان آن دقیقا مشخص شود.

کد خبر 138879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز