دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

محمد ملاحسینی: انتشار خبر مرگ ناصر حجازی، از جمله اخبار دردناکی بود که غیر از تاسف خوردن، بسیاری از جوان‌های قدیم را به یاد گذشته و خاطراتی که از این اسطوره داشتند، انداخت.

ناصر حجازی

خیل عظیمی از مردان 45 تا 65 ساله، از دوران جوانی خود خاطرات بسیاری از این بزرگ‌مرد ورزش ایران دارند. چه آنها که اهل فوتبال یا کلا رشته‌ای غیر از فوتبال هستند و چه بسیار افرادی که اصلا اهل ورزش نیستند، با او روزگار سپری کرده‌اند.

در روزگاری که ناصر حجازی در اوج دوران ورزشی خود بود، این نسل، به میادین فوتبال می‌رفت و با افتخار اسم او را صدا می‌زد و عکس‌ها و پوسترهای او را با عشقی وصف ناشدنی بر در و دیوار خانه خود می‌چسباند.

این گروه مورد اشاره، به استادیوم می‌رفتند و یا در پای تلویزیون میخکوب هنرنمایی حجازی در مستطیل سبز فوتبال می‌شدند، در موفقیت‌هایش شاد می‌شدند و در شکست‌ها، خود را شریک او می‌پنداشتند.

در رشته‌های مختلف ورزشی کشورمان کم نیستند ورزشکارانی که به اسطوره تبدیل شدند. اما نکته‌ای که به شکل پرسش به نظر می‌رسد این است که آیا همه آنها بعد از افتخارآفرینی باز هم اسطوره باقی ماندند یا اینکه بعد از دوری از میادین ورزشی از خاطره‌ها محو شدند؟

ناصر حجازی از جمله نوادر ورزش کشورمان است که اسطوره شد، برای مردم مثل یک اسطوره زندگی کرد و چونان یک اسطوره از دنیا رفت و باید گفت او همچنان اسطوره باقی خواهد ماند و نسل‌های بعد نیز با افتخار نام او را صدا خواهد زد.

سرعت انتشار خبر پیروزی و قهرمانی ورزشکاری در هر رشته‌ای، برای اهالی مطبوعات یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید، اما درج خبر درگذشت این قهرمان و اسطوره ایرانی مطمئنا برای همه همکارانمان بسیار تلخ و ناگوار بوده است.

همشهری آنلاین نیز به نوبه خود درگذشت ناصر حجازی؛ اسطوره ورزش کشورمان را به خانواده وی و همه مردم تسلیت می‌گوید و خود را در غم از دست دادن این قهرمان شریک می‌داند.

کد خبر 135810
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز