براساس قانون بودجه سال 88 باید 2500 میلیارد تومان برای همسان‌سازی‌ حقوق در قالب سهام به بازنشستگان پرداخت می‌شد که متأسفانه این قانون به‌طور کامل اجرایی نشده و بازنشستگان همچنان 1900میلیارد تومان طلبکار هستند.

بازنشستگان

علی اکبر خبازها، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته سراسر کشور، با اعلام این خبر گفت: به‌منظور اجرای طرح همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی با بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی کشوری در ماده 39 قانون بودجه سال 88، نمایندگان مجلس با اختصاص 2500 میلیارد تومان در قالب سهام قابل عرضه برای بازنشستگان تأمین اجتماعی موافقت کردند اما متأسفانه تمامی این اعتبار تاکنون به این افراد اختصاص داده نشده است.

به گزارش مهر، وی با اشاره به سلیقه‌ای عمل شدن به این مصوبه، تأکید کرد: تا‌کنون اعتبار همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان به‌صورت نسبی و سلیقه‌ای اجرا شده و بیشترین پرداخت به آنها 14 هزار و 500تومان بوده است. خبازها با اشاره به اینکه مجلس باید پیگیر مصوبات خود باشد، گفت:

روز 14 اردیبهشت با رئیس‌جمهور در مورد عدم‌اجرای قانون همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی صحبت کردم و خواستار روشن شدن تکلیف بازنشستگان شدم و توسط وی دستوررسیدگی به این مورد داده شد که امیدوارم هرچه زودتر این مشکل برطرف شود. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حقوق و مزایای بازنشستگان لشکری بسیار بهتر از بازنشستگان کشوری است، افزود: این امر باید مورد بازنگری قرار گیرد و نباید تبعیضی میان آنها باشد.

کد خبر 134948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز