دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فایننشیال تایمز آلمان: ظاهرا پیش از هر چیز Google Earth در حملات تروریستی عراق موثر است.

این گزارش به نقل از محافل امنیتی نوشت، این فرض از آنجا قوت گرفت که تصاویری از این نرم افزار در بازرسی از چندین خانه که شورشیان در آن پنهان شده بودند، به دست آمد.

این تصاویر ماهواره ای که تروریست‌ها نسخه چاپی آن را از Google Earth در اختیار داشتند، "ساختمان‌های داخل تاسیسات نظامی بصره و اهداف قابل حمله را با ریز جزییات از قبیل خوابگاه‌ها، محل استحمام و سرویس بهداشتی و همچنین محل انبار تسلیحات سبک" را نشان می‌داد.

در پشت این تصاویر طول و درجه جغرافیایی محل‌های بالقوه برای انجام حملات مشخص شده بودند.

این روزنامه به نقل از یک افسر اطلاعاتی انگلیسی نوشت: ما فکر می‌کنیم که آنها از Google Earth استفاده می کنند تا سهل الوصول‌ترین اهداف مانند خوابگاه‌ها را شناسایی کنند.

وی در همین حال تصریح کرد که با این وجود تاکنون هیچ مدرک مشخصی دال بر این که تروریست ها با استفاده از این عکس‌ها به تاسیسات انگلیسی‌ها حمله کرده باشند، به دست نیامده است.

کمپ‌های نظامی انگلیس در بصره تقریبا هر روزه مورد حملات خمپاره‌ای قرار می‌گیرد. ظرف شش ماه اخیر بر اثر این حملات یک سرباز انگلیسی کشته و شمار متعدد دیگری زخمی شدند. این حملات که از فاصله‌ای حدود شش کیلومتری روی می‌دهد، به طور فزاینده‌ای رو به دقیق شدن پیش می‌رود.

کد خبر 13397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز