سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

همشهری‌آن‌لاین- محمد رسولی: رقبای دیرینه این بار هم به جنگ هم میروند اما زمینه جنگ آنها تغییر پیدا کرده است و جنگ جدید در دنیای تلفن همراه است.

گوگل و یاهو که در چندین سال اخیر رقبای اصلی یکدیگر در دنیای اینترنت محسوب می شوند، همواره به دنبال دنیای جدیدی هستند تا از یکدیگر و رقیب سوم خود یعنی مایکروسافت پیشی بگیرند.

گوگل در زمینه موتور جستجو در سال گذشته از سایر رقبا پیش گرفته است و توانسته جایگاه خاصی در بین کاربران پیدا کند به دنبال زمینه‌های فعالیت جدید است تا بتواند سود بیشتری را کسب کند.

یاهو نیز که در زمینه موتور جستجو از گوگل عقب افتاده است با روش های مختلف و ورود به بازارهای جدید قصد دارد خود را سر پا نگهدارد.

هر دو شرکت فوق به صورت تصادفی و در جریان نمایشگاه الکترونیک اعلام کردند که در سال 2007 تمرکز خود را بر روی نرم‌افزارهای اینترنتی تلفن‌های همراه و تبلیغات بر روی آنها خواهد بود.

طبق پیش‌بینی‌های این دو شرکت سود حاصل از این بازار 1.5  میلیارد دلار در سال 2007 خواهد بود و تا سال 2010 مبلغ سود سالانه حاصل از تبلیغات بر روی موبایل به 3 میلیارد دلار خواهد رسید.

در اولین قدم تعدادی از نرم‌افزارهای دو شرکت بر روی گوشی‌های سامسونگ قرار داده شده‌اند و یاهو با شرکت های دیگر نظیر نوکیا و موتورولا نیز وارد مذاکره شده است تا نرم‌افزارهای خود را بر روی گوشی‌های آنها قرار دهد.

مسئولان یاهو اعلام کرده‌اند که موتور جستجوی جدیدی برای موبایل طراحی کرده‌اند که بسیار بهتر از نسخه قدیمی سایت یاهو است.

ظاهراً یاهو قصد دارد در این زمینه از گوگل پیشی بگیرد زیرا در زمینه موتور جستجوی اینترنتی همواره از گوگل عقب افتاده است.

نام نرم‌افزار جستجوی یاهو برای موبایل ها OneSearch است که تبلیغات زیادی نیز داشته است.

گوگل نیز اعلام کرده موتور جستجوی جدید این شرکت و نرم‌افزار ایمیل و نقشه برای موبایل را آماده کرده است.

تاکنون اکثر موتور جستجوهای استفاده شده در موبایل‌ها به دلیل ساختار غیر مشابه آنها، دچار کندی بیش از حد می شده‌اند و مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد میکنند.

باید منتظر ماند و دید با ورود این دو غول اینترنتی جهان به این عرصه، آیا تغییری در این زمینه صورت خواهد گرفت یا نه؟

کد خبر 12952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز