سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارل تئودورگوتنبرگ وزیر دفاع آلمان که به "دکتر گوگلبرگ" معروف شده گفته است قصد استعفا از سمتش به دلیل رسوائی در مورد مدرکش را ندارد

Karl-Theodor zu Guttenberg

به گزارش شبکه تلویزیونی دویچه وله وزیر دفاع آلمان  گفته او برای همیشه از عنوان دکترای خود صرف نظر کرده است این تصمیم وزیر دفاع آلمان یک هفته بعد از آنکه اومتهم به سرقت ادبی برای کسب درجه دکترا شد صورت گرفته است.

دانشگاه محل تحصیل وی تحقیق گسترده‌ای درباره تز دکترای وزیردفاع آلمان در سال 2006  آغاز کرده است ودر نظر دارد درجه دکترای او را در رشته حقوق لغو کند.

وزیر دفاع آلمان گفته است ازاین پس از درجه دکتراش استفاده نخواهد کرد. 

او روز گذشته خواستار ابطال درجه دکترا شده است واز دانشگاه و استاد راهنمای خود به خاطر اشتباهی که مرتکب شده پوزش خواسته است.

براساس گزارش‌ها بیست درصد از چهارصدوپنج صفحه از تز دکترای وزیردفاع آلمان کپی است بدون آنکه به منابع مولف آن اشاره‌ای شود. از سوی دیگر احزاب مخالف دولت، مرکل صدر اعظم آلمان را تحت فشار گذاشته‌اند تا یک وزیر دروغگو و متلقب را از کابینه‌اش کنار گذارد.

مخالفان هم اکنون خواستار بررسی وضع وی در پارلمان شده‌اند.

وزیر دفاع آلمان در حال حاضر تنها برای حفظ اعتبار کابینه مرکل تصمیم گرفت به اشتباه خود اعتراف کند. از سوی دیگر انگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته است وزیر دفاع آلمان از حمایت کافی کابینه برخوردار است.

کد خبر 128978
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز