سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: باوجود اعلام قبلی مبنی بر ثابت‌بودن قیمت‌های ‌جدید برای یک دوره طولانی، زمزمه تغییر زودهنگام قیمت‌ها در سال آینده ‌ آغاز شده‌است.

نان

به گزارش همشهری، روز دوشنبه، برخی مقام‌های وزارت نیرو از میزان واقعی شدن قیمت‌ آب و برق( به‌ترتیب 25 و 45‌درصد ) خبر دادند، به این معنا که در آینده قیمت این کالاها افزایش خواهد یافت تا به قیمت واقعی برسد. اما در تازه‌ترین اظهارنظر، یک مقام وزارت بازرگانی از احتمال افزایش قیمت نان در سال آینده خبر داد.

به گزارش همشهری، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه می‌توانیم برای 500 میلیون نفر دیگر مواد‌غذایی تأمین کنیم، گفت: قیمت نان از سال آینده با تغییر برخی از نهاده‌های موجود تغییر می‌کند و بازار ، کاملا رقابتی می‌شود. حمید علیخانی در رابطه با عدم رقابت‌پذیری قیمت نان در شرایطی که وزن چانه و قیمت آرد و نان به‌صورت دستوری تعیین می‌شود، اظهار داشت: اجازه بدهید چند ماهی از این اتفاق بزرگ بگذرد و وقتی به آرامی فرود آمدیم مطمئنا به سمتی خواهیم رفت که بازار، رقابتی شود.

راه‌اندازی اکیپ‌های گشت

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک نیز با اشاره به عوامل مختلف مؤثر در ارتقای کیفیت نان، اظهار داشت: ارتقای کیفیت نان نیازمند یک بازه زمانی کوتاه‌مدت است که برای کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای خبازی اکیپ‌های گشت با همکاری نانوایان راه‌اندازی می‌شود. بهرام علوی، با بیان این مطلب به شابا گفت: عوامل مختلفی در کیفیت نان دخیل است که آرد، مهارت نانوایان و ماشین‌آلات پخت از مهم‌ترین این عوامل هستند.

وی، با اشاره به تمایل مردم برای استفاده از نان‌های سفید‌، ادامه داد: سبوس‌گیری نان‌های لواش و تافتون پیش از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها 12درصد بود که به‌منظور افزایش کیفیت نان و کاهش ضایعات میزان سبوس‌گیری به 15درصد افزایش یافته است. به‌گفته وی، در حال حاضر میزان سبوس‌گیری نان بربری 18 و نان سنگک 7 درصد است.براساس این گزارش میزان بالای سبوس موجود در آرد موجب افزایش کیفیت نان می‌شود و کاهش آن علاوه بر تاثیر‌گذاری مستقیم بر کیفیت، ارزش غذایی نان را نیز پایین می‌آورد.

کد خبر 124337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز