سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مقام مسئول در وزارت بازرگانی با اعلام قیمت جدید انواع نان در تهران، اعلام کرد: استانداری تهران قیمت هر قرص نان سنگک را 400 تومان، نان لواش را 100 تومان، نان بربری را 300 تومان و تافتون را 200 تومان تعیین کرد.

این مقام مسئول در وزارت بازرگانی که نخواست نامش در خبر ذکر شود، در گفتگو با مهر گفت: بر اساس جلسه شب گذشته (دوشنبه 29 آذر) مسئولان وزارت بازرگانی با استانداری و فرمانداری تهران، قیمت انواع نان تعیین و در اختیار وزیر بازرگانی و رئیس جمهور قرار گرفته، این درحالی است که وزیر بازرگانی به صورت رسمی، دو روز دیگر قیمت انواع نان را اعلام خواهد کرد.

 وی افزود: بر این اساس، قیمت هر قرص نان سنگک 400 تومان، هر قرص نان لواش 100 تومان، هر قرص نان بربری 300 تومان و هر قرص نان تافتون 200 تومان تعیین شده است.

 به گفته این مقام مسئول، اگر هر خانوار 5 نفره به طور متوسط روزانه 3 قرص نان سنگک مصرف کند، به قیمت هر قرص نان 200 تومان باید ماهانه 18 هزار تومان هزینه می‌کرد، بنابراین با تعیین قیمت 400 تومانی برای هر نان سنکگ، این خانوار باید ماهانه 36 هزار تومان بپردازد؛ برهمین اساس، با درنظر گرفتن 20 هزار تومان یارانه نان برای خانوار 5 نفره ، این خانوار می‌تواند از این بخش پس‌انداز داشته باشد.

 وی در عین حال اظهارداشت: اگر هر خانوار 5 نفره به طور متوسط روزانه 10 قرص نان لواش مصرف کند، به قیمت هر قرص نان 30 تومان باید ماهانه 9000 تومان هزینه می‌کرد، بنابراین با تعیین قیمت 100 تومانی برای هر نان لواش، این خانوار باید ماهانه 30 هزار تومان بپردازد.

 به گفته وی، وزارت بازرگانی به نحو برنامه ریزی کرده است که ظرف 2 ماه آینده، اتفاق بزرگی در کیفیت نان بیفتد و به همین دلیل مردم نان کمتر، ولی با کیفیت بیشتر مصرف می‌کنند و در عوض، یارانه بیشتری را نیز پس انداز خواهند کرد.

کد خبر 123727
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز