یکشنبه ۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین : معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آیین نامه نیمه متمرکز دوره دکتری روز گذشته توسط وزیر علوم تصویب شد، گفت: آیین نامه آزمون در حال حاضر روی سایت وزارت علوم قرار گرفته است و سیزدهم آبان ماه به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وزارت علوم

به گزارش ایسنا، دکتر حسین نادری منش صبح امروز در نشست مطبوعاتی که در محل وزارت علوم برگزار شد با اشاره به آیین نامه نیمه متمرکز دوره دکترا، گفت: بر این اساس ابتدا یک آزمون سراسری کتبی برگزار و اسامی چند برابر ظرفیت داوطلبان از سوی سازمان سنجش به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود و در نهایت پس از اعلام اسامی بررسی شده از سوی دانشگاه‌ها و اعلام آن به سازمان سنجش اسامی نهایی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آزمون دکترا دو نوع زبان مطرح است که یک زبان مربوط به آزمون دکترا و دیگری زبان عمومی (تافل) است، گفت: درباره نحوه برگزاری زبان عمومی نیز تصمیم گیری می‌شود و در حال حاضر دانشگاه‌هایی که خودشان زبان عمومی برگزار می‌کنند باید پاسخگو باشند؛ چرا که پس از ارزیابی وزارت علوم ممکن است این دانشگاه‌ها نتوانند مجوز از سوی وزارت علوم اخذ کنند.

معاون آموزشی وزیرعلوم: با بیان اینکه آزمون کتبی دکترا در دو نوبت آذر و فروردین ماه برگزار می‌شود، گفت: امسال به صورت استثناء ممکن است آزمون در اسفند و یا فروردین برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: منابع آزمون دکترا پس از بررسی از سوی وزارت علوم اعلام خواهد شد و سعی بر این است که سوالات به صورت مفهومی باشد.

 

کد خبر 119567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز