سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: مشاور امنیت ملی عراق روز سه‌شنبه از تأیید حکم اعدام صدام حسین دیکتاتور این کشور از سوی هیئت عالی قضایی استیناف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ها ،موفق الربیعی الربیعی افزود: دادگاه حکم اعدام برزان تکریتی ،رییس سابق سازمان امنیت عراق و برادر ناتنی صدام و نیز عواد بندر، رییس سابق دادگاه انقلاب را تایید کرد و حکم زندان ابد طاها یاسین رمضان را به اعدام تغییر داد.

حکم اولیه دادگاه محاکمه صدام حسین و هفت تن از همدستان وی در قضیه دجیل پیش از این برای تایید نهایی به هیات عالی قضایی استیناف عراق سپرده شد.

پرونده دجیل مربوط به سال1982‬میلادی است که در آن صدام به بهانه سوء قصد،148‬تن از ساکنان منطقه‌ای به همین نام را به قتل رساند.

از سوی دیگر شبکه العراقیه بغداد به نقل از منابعی که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کرد حکم اعدام صدام بزودی به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

به گفته این منابع به دنبال تایید حکم اعدام صدام، مقررات امنیتی حاکم بر بسیاری از شهرهای عراق بویژه پایتخت این کشور تشدید خواهد شد.

وضع شهر بغداد از ساعات اولیه روز سه شنبه غیر عادی شده و هم اکنون خیابان‌های این شهر مملو از خودروهایی است که در ترافیک گرفتار شده‌اند.

اعلام حکم صدام همزمان با تعطیلات پیش روی عراق به این معناست که نظامیان تمهیدات لازم برای کنترل اوضاع را پیش‌بینی کرده‌اند.

چهار روز تعطیلی عید قربان و تعطیلات ابتدای سال جاری میلادی فرصت مناسبی برای دولت عراق است تا بتواند کنترل کامل مناطق مختلف این کشور را در دست بگیرد.

در همین حال عوامل تروریستی در عراق بر میزان تحرک خود افزوده‌اند و پیش بینی می‌شود در صورت اعلام حکم صدام وضعیت فوق لعاده بر شهرهای بزرگ عراق حاکم شود.

کد خبر 11904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز