جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

هشهری‌آنلاین نتایج غیررسمی شمارش آراء در انتخابات انگلیس نشان می‌دهد حزب کارگر و گوردون براون شکست خورده‌اند

به گزارش خبرگزاری‌ها، براساس نتایج غیررسمی شمارش آراء در انتخابات سراسری برای مجلس عوام انگلیس حزب محافظه کار به رهبری دیوید کامرون 305 کرسی از مجلس عوام را به خوداختصاص داده است.

حزب کارگر به رهبری گوردون براون، نخست وزیر کنونی انگلیس، 255 کرسی را از ان خود کرده است و حزب لیبرال دموکرات به رهبری نیک کلگ، با 61  کرسی در رده بعدی قرار دارد. احزاب مستقل نیز 29 کرسی را به دست اورده‌اند

مراکز رای گیری ساعت 7 صبح پنجشنبه6 مه (16 اردیبهشت)، باز شد و مردم تا ساعت 10 شب به وقت محلی فرصت داشتند رای بدهند. رای گیری در حوزه‌های انتخاباتی سراسر بریتانیا در ساعت 10 شب به وقت لندن به پایان رسید.

در انتخابات این دوره، بیش از 44 میلیون نفر ثبت نام کردند تا با آرای خود، 649 نماینده مجلس را از میان 4150 نامزد انتخاباتی برگزینند. در این انتخابات همچنین نمایندگان 164 شورای شهر در انگلستان هم انتخاب خواهند شد.

از آنجا که حزب یا فراکسیونی که بتواند اکثریت کرسی های مجلس عوام را به دست آورد مامور تشکیل کابینه می شود، نتیجه انتخابات سرنوشت دولت آینده را معین خواهد کرد.
در انتخابات پارلمانی بریتانیا، تمامی شهروندان این کشور و همچنین اتباع کشورهای مشترک المنافع و جمهوری ایرلند (ایرلند جنوبی) که در بریتانیا مقیم هستند، به سن هجده سالگی رسیده و برای رای دادن ثبت نام کرده اند می توانند در رای گیری برای گزینش نماینده حوزه انتخابیه محل سکونت خود شرکت کنند.

تخلفات جدی در انتخابات ویکتوریایی

رئیس کمیسیون برگزاری انتخابات در انگلیس از جدی بودن تخلفات انتخاباتی در این کشور خبر داد.

 واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، جنی واتسون گفت: " کاملا مشخص است که روز گذشته تخلفات بسیار جدی در انتخابات رخ داد. این مسائل برای ما نگران کننده است. ما در حال بررسی این مسائل هستیم و نتایج تحقیقاتمان را اعلام می‌کنیم."

وی با اشاره به اینکه شیوه برگزاری انتخابات ما میراث بازمانده از دوران ویکتوریایی است (ویکتوریا در اواخر قرن نوزدهم ملکه انگلیس بود) گفت: این شیوه برگزاری انتخابات پاسخگوی انتخابات امروزی نیست.

کد خبر 106795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز