جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خاکستر آتشفشان ایسلند بزرگترین فرودگاه آلمان در فرانکفورت را فلج کرد

به گزارش دویچه وله، توماس اوبر، سخنگوی فرودگاه فرانکفورت گفت: هواپیماهای مسافربری از حریم هوایی اروپا از ساعت هشت بامداد جمعه (۱۶ آوریل) اجازه فرود در فرانکفورت را ندارند.

 پرواز هواپیماها از فرانکفورت به مقصدهای دیگر نیز به دلیل امنیتی متوقف شده است.

این مقام مسئول از مسافران خواست که پروازهای خود را با شرکت‌های هوایی و مسافربری هماهنگ کرده و آخرین اطلاعات را از آنان جویا شوند.

Passengers look at screens showing the flight schedules at Frankfurt airport April 16, 2010. A huge ash cloud from an Icelandic volcano spread out across Europe on Friday causing air travel chaos on a scale not seen since the September 11 attacks.

در حال حاضر هواپیماها از مناطق غیراروپایی به مقصد آلمان به فرودگاه مونیخ هدایت می‌شوند.

هزاران مسافر در فرودگاه‌های آلمان سرگردان هستند به گفته مسئولان تردد هوایی در فرانکفورت، هزاران نفر مسافر، شب را در ترمینال‌های فرودگاه سپری کرده‌اند.

سالن‌های فرودگاه‌های آلمان مملو از مسافران سرگردان است که در انتظار پروازهای خود به سر می‌برند.

تعطیلی فرودگاه برلین و هامبورگ

 فرودگاه‌های "تگل" (Tegel) و "شونه‌فلد (Schoenefeld) در برلین از ساعت هشت ونیم بامداد جمعه (۱۶ آوریل) نیز برروی همه هواپیماها بسته شده‌اند.

به احتمال زیاد تعطیلی دو فرودگاه پایتخت آلمان تا ساعت ۲۲ شب به طول خواهد انجامید.

به گفته مسئولان فرودگاه، از ساعت ۲۲ شب جمعه تا ۲ بامداد شنبه اجازه فرود و برخاستن از فرودگاه‌های برلین به هواپیماها داده می‌شود.

فرودگاه هامبورگ نیز از عصر پنج‌شنبه (۱۵ آوریل) به حالت تعطیل در آمده و هنوز روشن نیست که آیا پرواز در روز جمعه از این فرودگاه ممکن باشد.

مسئولان فرودگاه‌های آلمان از مسافران خواسته‌اند که با مراجعه به صفحاتی اینترنتی فرودگاه‌ها، آخرین خبرها درباره تحولات جدید را کسب کنند.

پرواز(فرود و برخاستن) از فرودگاه‌های هانوفر، برمن، مونستر-اوزنابروک، کلن-بن، لایپزیک-هاله، ارفورت، درسدن و زاربروکن، از روز پنج‌شنبه متوقف شده است.

در همه فرودگاه‌های فوق تا اطلاع ثانوی پروازی صورت نخواهد گرفت.

کد خبر 105184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز