چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

تصاویر سه بعدی چند سالی است وارد دنیای سینما شده است

و از سال‌جاری نیز نخستین تلویزیون‌های سه بعدی وارد بازار می‌شوند اما سرنوشت وب در بازی‌های سه‌بعدی چه خواهد شد؟ کارشناسان معتقدند که وب باید 5 سال منتظر بماند تا وارد دنیای سه بعدی شود.به گزارش مهر، پس از موفقیتی که تصاویر سه بعدی روی پرده عریض سالن‌های سینما به دست آوردند شرکت سونی در نمایشگاه الکترونیک برلین سال 2009 اعلام کرد که از سال 2010 نخستین سری از تلویزیون‌های سه بعدی خود را وارد بازار می‌کند.

پس از سونی شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ نیز خبر از تولید محصولات مشابهی دادند. تمام این شرکت‌ها تنها یک هدف را دنبال می‌کردند: وارد کردن تصاویر سه‌بعدی به فضای خانه.

در حال حاضر برای تماشای فیلم به‌صورت سه بعدی، تماشاچی باید از عینک‌های ویژه‌ای استفاده کند که تصاویر را با فیلترهای ویژه‌ای به تصاویر سه بعدی تبدیل می‌کنند اما شرکت شارپ در هفته‌های گذشته اعلام کرد که از سال‌جاری نمایشگرهای سه بعدی ویژه تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های قابل حمل کوچک را تولید خواهد کرد که بدون نیاز به این دوربین‌ها تصاویر را سه‌بعدی نشان می‌دهند.

غول اپل نیز پس از فروش موفقیت‌آمیز «لوح- رایانه» جدید خود فناوری جدیدی را معرفی کرد که به کمک آن شیشه عینک‌های سه بعدی‌کننده را به یک نمایشگر پخش تصاویر سه‌بعدی تبدیل می‌کند. این اخبار نشان می‌دهد که اینترنت و دنیای وب نیز می‌تواند از جاذبه‌های دنیای مجازی سه‌بعدی بهره‌مند شود.

در حقیقت با گسترش اینترنت- موبایل و اینترنت- همراه با استفاده از تلفن‌های همراه نسل سوم و رایانه‌های قابل حمل طبیعی است که با عبور از نمایشگرهای سه‌بعدی‌کننده بدون نیاز به دوربین می‌توان به وب سه بعدی رسید. در این راستا، یک محقق لابراتوارهای شرکت اینتل اظهار داشت که بین 5 تا 10 سال آینده فناوری سه‌بعدی به اینترنت هجوم خواهد آورد و به‌طور ریشه‌ای زندگی کاربران وب را دستخوش تغییر خواهد کرد.

به این ترتیب کاربران وب بیش از همیشه در دنیای مجازی غوطه ور می‌شوند. شان کوهل، خاطر نشان کرد که در مدت 5 تا 10 سال آینده بیشتر محتویات و برنامه‌های جانبی حاضر روی وب، سه بعدی خواهد بود و این به ایجاد یک تغییر ریشه‌ای در روش تعامل انسان با دستگاه‌های الکترونیکی منتهی خواهد شد.

وی افزود: اینترنت هرگز کاملا سه‌بعدی نخواهد شد برای مثال نیاز نداریم که متن‌های نوشتاری را به‌صورت سه‌بعدی بخوانیم، اما تا 5سال آینده محیط‌های سه‌بعدی در دنیای مجازی شبکه به سرعت گسترش خواهند یافت. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که به یک سطح مشخص و قابل‌قبول اجرای این فناوری برسیم.

این محقق اینتل ادامه داد: فکر می‌کنم که زندگی ما بسیار متفاوت خواهد شد. من مفاهیم فناوری را در 20 سال اخیر رصد کرده‌ام و به گسترش رایانه‌ها، شبکه و این دستگاه‌های قابل حمل فکر می‌کنم. ما تازه استفاده از تمام توان محاسباتی را که در حال حاضر در اختیار داریم آغاز کرده‌ایم. استفاده از این توان در دنیای سه بعدی می‌تواند تجربیات جدیدی را به ارمغان بیاورد، تجربیاتی که از آنچه امروز داریم بسیار متفاوتند.

علاوه بر کوهل، دن اولدز، تحلیلگر گروه مشاوران گابریل نیز در مقوله وب سه بعدی نظراتی ارائه کرده و اظهار داشته است که وب سه بعدی، موتور تغییرات بزرگ در مدل‌های استفاده از شبکه‌ها خواهد بود.

کد خبر 105141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز