همشهری آنلاین: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبری معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، با نامگذاری سال جدید به عنوان سال " همت مضاعف، کار مضاعف" ابراز امیدواری کردند:

ملت عزیز و بزرگ ایران و مسئولان بخشهای مختلف، در سال 1389، با گامهای بلندتر و همت کار بیشتر، به اهداف بزرگ خود نزدیکتر شوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، ایشان با تبریک عید سعید نوروز به همه هم میهنان عزیز در سراسر کشور بزرگ و سرافراز ایران بویژه خانواده های معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران و نیز ایرانیان در هر نقطه جهان، عید نوروز و بهار را آغاز رویش و سرزندگی طبیعت خواندند و خاطرنشان کردند: باید تلاش کنیم این رویش مبارک در دل و جان ما و حرکت عظیم و رو به پیشرفت کشور نیز متجلی شود.

رهبر انقلاب اسلامی در نگاهی به تحولات و رویدادهای سال 88، این سال را سال درخشش ملت و سال عظمت و پیروزی و حضور تاریخی ملت در عرصه های مرتبط با سرنوشت انقلاب و ایران خواندند.

حضرت آیت الله خامنه ای ، با اشاره به حضور بی سابقه مردم در انتخابات بی نظیر و برجسته خرداد 88 ، افزودند: در امتحان بزرگ ماههای پس از انتخابات نیز مردم در حرکتی عظیم و حضوری سرنوشت ساز " اراده ، ایستادگی ، عزم ملی و بصیرت " خود را نشان دادند.

ایشان در تفسیر حوادث بعد از انتخابات افزودند: دشمنان ایران و نظام اسلامی در آن حوادث ، همه تلاش و توان و نیروهای خود را متمرکز کردند تا انقلاب را از درون شکست دهند اما ملت، این توطئه بزرگ را با آگاهی و بصیرت و ایستادگی بی نظیر ، به شکست کشاند و تجربه ای پر از درس و عبرت را پشت سر گذاشت که حقیقتا مایه سربلندی ملت است.

رهبر انقلاب اسلامی ، همچنین با تقدیر از تلاشهای با ارزش مسئولان در روند عمران و آبادی و پیشرفت کشور افزودند: در سال 88 در عرصه های علمی ، صنعتی، اجتماعی و سیاست خارجی نیز کارهای بزرگی انجام شده است.

ایشان با یادآوری ظرفیت عظیثم ایران برای دستیابی به " پیشرفت و عدالت " خاطرنشان کردند: کارهای باارزش انجام شده ، در مقابل ظرفیت عظیم ملت و کشور، کار بزرگی نیست بنابراین باید با همتی چند برابر، کار متراکم تر و تلاش بیشتر ، زمینه استجابت دعای تحویل سال نو را فراهم کنیم تا پروردگار کریم، این کشور و این ملت را به بهترین حالها و " بهترین موقعیت ها و روزها " برساند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان پیام نوروزی ابراز امیدواری کردند: در سال جدید که " سال همت مضاعف ، کار مضاعف" نامگذاری شده ، ملت بزرگ ایران و مسئولان کشور با توکل به خدای متعال و تقویت مضاعف علم و ایمان، در بخشهای مختلف اقتصادی ، فرهنگی، سیاسی، عمرانی و اجتماعی گامهای بلندتری بردارند و با پیمودن راههای نو، ایران عزیز اسلامی را به قله های بلند پیشرفت و عدالت نزدیک تر کنند.

کد خبر 103767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز