همشهری آنلاین: تونل توحید به عنوان بزرگترین طرح عمرانی تاریخ مدیریت شهری کشور، همزمان با لحظه ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی ،به دست 3 جانباز جنگ تحمیلی، تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و همچنین جمع کثیری از شهروندان تهرانی افتتاح شد.

به گزارش سما، 3 جانباز جنگ تحمیلی و تعداد زیادی از شهروندان تهرانی که توسط دکترمحمد باقر قالیباف همراهی می‌شدند پس از افتتاح تونل توحید، مسافتی حدود 50 متر را در این تونل طی کردند و سپس خودروهای 10 شهروندان منتخب و 30 اتوبوس حامل مردم تهران وارد تونل توحید شد.

یکی از اقدامات جالب توجهی که برگزار کنندگان مراسم افتتاحیه تونل توحید برای این روز در نظر گرفتند، شرکت دادن همه اتوبوس‌هایی است که از گذشته تاکنون در شهر تهران به مردم خدمات رسانی می کردند. حضور اتوبوسهای قدیمی در این مراسم افتتاحیه رنگ و بوی خاصی به مراسم داده بود. همچنین در این مراسم تعداد زیادی از خودروهای سواری مدل قدیمی که گلکاری شده بودند از سوی شهروندان در این مراسم حضور یافتند.

شهردار تهران، هاشمی تشکری، احمد دنیامالی معاون پیشین عمرانی شهردار تهران و مازیار حسینی معاون عمران شهرداری تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، مهندس بیادی عضو شورای شهر تهران و تعداد زیادی از مدیران شهرداری در این مراسم حضور داشتند.

بر اساس این گزارش تونل توحید پس از افتتاح به صورت رسمی در چرخه حمل و نقل کلان شهر تهران قرار گرفت.

اظهارات شهردار تهران

دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح تونل توحید، در گفتگوی زنده تلویزیونی با شبکه دو سیما با بیان این مطلب، آغاز دهه مبارک فجر را به آحاد ملت ایران تبریک گفت و اظهار داشت: ما در انقلاب به دنبال این بودیم که بتوانیم کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم یعنی بگوییم با پیاده سازی و و استقرار شریعت اسلامی ما می توانیم متضمن عدل اجتماعی ، استقلال سیاسی، اغنای اقتصادی، رشد علمی و رشد اخلاقی باشیم.

وی با بیان اینکه این‌ها شعار انقلاب بوده و نباید از آن غافل شویم، گفت: بر این باورم اگر در نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال رشد علمی و اخلاقی ، استقلال سیاسی و استغنای اقتصادی نباشیم از مسیر انقلاب و آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری فاصله گرفته‌ایم.

قالیباف با اشاره به اینکه در دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم، خاطرنشان کرد: من به عنوان فرزند انقلاب، همه افتخارم این است که در فرهنگ انقلاب تربیت شده‌ام و دست پرورده فرهنگ امام (ره) و انقلابم و همه فرصت‌هایی را که برای کشورم فراهم شده در پرتو ارزش‌های انقلابی و به برکت خون شهدا می‌بینم.

به گفته شهردار تهران، روح انقلابی و جهادی و فرهنگ جهاد و شهادت اگر به همه کارها حاکم شود می‌تواند ما را وادار به کارهای خالصانه کند.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به افتتاح تونل توحید، گفت: در این پروژه بزرگ همه دست به دست هم دادند و مثل دوران دفاع مقدس با تلاش فراوان وظیفه خود را انجام دادند.

کد خبر 100724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز