همشهری آنلاین: آیین پایانی نخستین جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر شنبه ۱۷ اسفند ماه با حضور هنرمندان، اساتید و دانشجویان مراکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر سراسر کشور و با معرفی برگزیدگان ۱۸ رشته برگزار شد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش ایسنا، در این مراسم ابتدا، از تعدادی از روسای مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کشور و نیز روسای گروه‌های داوری جشنواره تقدیر شد.

در ادامه مراسم سیاوش طهمورث در سخنانی با ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم گفت: چقدر لذت بخش است که در بهشت علم و هنر سخنرانی کنیم. چقدر زیباست که این تعداد هنرمند دور و اطراف خود ببینیم.

وی اظهار داشت: باید تشکر کنم از آقای شاه آبادی؛ سرپرست موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر و آقای اسلامی؛ دبیر این جشنواره که دلیل این حرکت شدند و چقدر زیباست جامعه ای که به فرهنگ و هنر می‌اندیشد.

وی با بیان اینکه «اگر هنر نباشد هویت انسانی گم می‌شود» گفت: هنر از آنِ ذات خداوند و در روح ماست. ما خوشبختانه ید طولایی در فرهنگ و هنر داریم و شما دانشجویان جوان می‌توانید ما را دوباره به دوران حافظ و مولانا برسانید.

در ادامه مراسم کلیپ هایی از بخش های مختلف جشنواره پخش شد و ... کلهرنیا به نمایندگی از گروه های مختلف داوری به قرائت بیانیه داوران پرداخت و سپس جوایز رتبه های سوم، دوم و اول رشته های مختلف اهداء شد.

حمید شاه‌آبادی؛ مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر هم با اشاره به ضرورت برگزاری چنین جشنواره هایی گفت: همیشه تشویق ها این تهدید را در درون خود را دارد که انسان را مغرور کند و یا در یک نقطه متوقف گردد اما با برگزاری جشنواره به طور مستمر و مداوم این خطر از میان می‌رود.

وی با اشاره به سطح کیفی خوب آثار دانشجویان فرهنگ و هنر اظهار داشت: داوران این جشنواره مثل آقای کلهرنیا یا آقای گودرزی دیباج از افرادی هستند که امر قضاوت و داوری را درجشنواره های ملی و گسترده کشور به عهده دارند و مسلما اگر سطح آثار ارسال شده به جشنواره نازل بود آنها نمی‌توانستند نفرات برتر را انتخاب می‌کنند؛ اما حضور نفرات برتر و مشخص در رشته های مختلف، نشان داد تراز کارها حرفه ای است.

اجرای موسیقی توسط گروه های مختلف هنری فعال در مراکز علمی - کاربردی فرهنگ و هنر نیز از دیگر بخش های این جشنواره بود.

انوشیروان ارجمند، حسن دولت آبادی، جلیل رسولی، هادی آرزم، مرتضی گودرزی دیباج و ... از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

نخستین جشنواره دانشجویی فرهنگ و هنر ویژه دانشجویان مراکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر همراه با نمایشگاه عرضه و فروش آثار و تولیدات این دانشجویان از 10 تا 17 اسفند ماه برگزار شد.

بر اساس رأی هیئت داوران نفرات رتبه های اول تا سوم رشته هاب مختلف اعلام شدند که اسامی نفرات اول به شرح زیر است:

شاخه گرافیک:

فریبا دهدار (رشته آرم و نشانه)، طاهره باقرزاده (رشته پوستر)، مهشید راقمی (رشته تصویرسازی)، فریبا دهدار (طراحی جلد)، مریم حسنی (رشته طراحی نشریات)

شاخه معماری:

نگار سرافرازی (رشته طراحی)، بهزاد فیض آبادی ( رشته اسکیس)

گریم:

حسین قطبی زاده (رشته مجسمه و ماسک)

سینمایی:

رضا صمدی (رشته فیلمنامه نویسی)، سعید سیری (رشته فیلم کوتاه)

شاخه نقاشی:

زهره احمدی (رشته نقاشی ایرانی)، الهه موسوی (رشته نقاشی عمومی)

شاخه عکاسی:

مهدی مزینانی

شاخه مدل و لباس:

فرینوش شیرقانی

شاخه مقالات و کتب:

افسر افشار نادری (رشته مقالات مدرسان)، الهه غریب زاده (رشته کتب مدرسان)

شاخه موسیقی:

فاطمه نیکوزاد، مهدی محمدی

داستان نویسی:

مرتضی اسدی مرام

کد خبر 252502
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز