پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۷ - Jul 6, 2006
ويندوز ويستا
004905.jpg
004908.jpg
004911.jpg
ما در دنياي ديجيتالي زندگي مي كنيم كه بيش از هر روز ديگر، پر از اطلاعات بيشتر، كارهاي بسيار براي انجام دادن و راه هاي بيشتري براي ارتباط با ديگران است.
هر روز، ميليون ها نفر از سراسر جهان بر كامپيوترهاي شخصي خود كه مبتني بر برنامه ويندوز است، متكي هستند تا حجم روزافزون اطلاعات ديجيتالي را در زندگي خود مديريت كنند. در حالي كه ابزارهايي كه ما براي مديريت اين اطلاعات به كار مي گيريم، قدرتمند و آشنا هستند، دنياي امروز نياز به ابزارهاي بيشتري دارد. شما مي خواهيد كه كامپيوتر شما با شما سازگار باشد، تا شما بتوانيد بر تمام درهم ريختگي ها فائق آييد و بر آنچه براي شما مهم است متمركز شويد.
ويندوز ويستا به دنياي شما وضوح مي بخشد تا شما بتوانيد با سلامت بيشتر و به راحتي وظايف روزمره خود را به انجام برسانيد و در كمترين زمان بتوانيد آنچه را كه در كامپيوتر شخصي شماست بيابيد. با اين ويندوز مي توانيد به شكل بي سابقه اي سرگرم باشيد درست مانند تماشا كردن تلويزيون يا گوش دادن به موسيقي. با امكانات اين ويندوز به راحتي از منزل يا زماني كه در مسير هستيد با افرادي كه براي شما مهم هستند در ارتباط خواهيد بود. ويندوز ويستا به شما امكان مي دهد آنچه را كه مي خواهيد انجام دهيد در كنترل خود داشته باشيد.
تجربه كاربر
ويندوز ويستا سرآغازي است بر يك تجربه منحصربه فرد براي كمك به شما به راحتي بتوانيد اطلاعات خود را بيابيد، ببينيد و سازمان دهي كنيد.
موسيقي در ويندوز ويستا
ويندوز ويستا ميزان لذت از موسيقي ديجيتال را در كامپيوتر شما افزايش مي دهد به گونه اي كه در مسير خانه يا در خانه از آن بهره مند شويد.
تلويزيون و فيلم
هنگامي كه روي تختخواب دراز كشيده ايد يا در هر جايي در منزل هستيد مي توانيد از طريق كامپيوتر خود كه مجهز به ويندوز ويستا است به سرگرمي هاي مورد علاقه خود دسترسي داشته باشيد.
راحتي استفاده
وقتي كه ويندوز ويستاي شما بالا مي آيد، شما با يك عنصر آشنا يعني منوي استارت (Start menu) روبه رو مي شويد كه در اينجا سريع تر، بسيار مرتب تر و به نسبت ويندوزهاي قبلي مفيدتر است.
منوي استارت براي امكان جست وجوي يكپارچه است و از طريق يك ويژگي جديد به نام جست وجوي سريع (Quick Search) مي توانيد هر آنچه را كه در كامپيوتر شخصي شما است بيابيد و آن را راه اندازي كنيد. كافي است فقط يك كلمه، يك اسم يا يك عبارت را تايپ كنيد تا جست وجوي سريع بتواند فايل درست را براي شما بيابد. اما منوي استارت از اين پيشتر رفته است و به راحتي مي تواند در ميان نرم افزارهاي نصب شده در كامپيوتر شما حركت كند. براي اين كه اجراي آهسته ويندوز به پايان رسد يك نمايش آبشاري (coscading) از تمام برنامه ها (All Programmes) در آن تعبيه شده است و به اين ترتيب شما مي توانيد سريع تر از گذشته به آنچه كه مي خواهيد دسترسي داشته باشيد. با استفاده از جست وجوي سريع مي توانيد به سرعت اطلاعاتي را كه نياز داريد، بيابيد.
مرورگرها (Explorers)
مرورگرهاي جديد بسيار قدرتمند هستند، معهذا ابزارهايي كه بتوان به راحتي آنها را به كار گرفت در مرورگر ويندوز ويستا تعبيه شده است. مرورگرها به شما اطلاعات بيشتري مي دهند و ساده سازي كارتان را با فايل هاي مورد نياز كنترل مي كنند. تجربه كار با ويندوز ويستا ساده و پايدار است و فرقي نمي كند كه در حال مرور در ميان عكس ها باشيد يا اسناد يا حتي از كنترل پنل (Control Panel) جديد آن استفاده كنيد.
امكان جديدي به نام مرورگر اسناد (Document Explorer) در آن تعبيه شده است كه به شما امكان مي دهد در يك چشم به هم زدن با فايل هاي خود كار كنيد. با امكان آيكون زنده (Live Icon) شما مي تواند فايل هاي خود را سريع تر بيابيد و بدون اين كه آنها را باز كنيد بدانيد كه در درون آنها چه وجود دارد. عناصر كليدي مرورگرها در ويندوز ويستا به گونه اي طراحي شده اند كه به شما كمك مي كنند تا به اطلاعات مورد نياز خود برسيد.
جست وجوي سريع به شما كمك مي كند تا فايل ها را خيلي زود بيابيد اما فضاي گردشي مرورگر داراي يك بخش جديد به نام پرونده هاي جست وجو شده است و در عين حال شما به پرونده هاي قبلي كه در كامپيوتر خود به وجود آورده ايد دسترسي داريد.
رديف هاي فرمان فقط گزينه هايي را نشان مي دهند كه براي فايل هاي نمايش داده شده مناسب هستند. با امكان جديد آيكون زنده (كه تصوير انگشتي آن قابل تغيير مي باشد) در تمام ويندوز ويستا به كار رفته است به گونه اي كه همواره مي توانيد صفحه اول سند خود يا تصوير واقعي يك عكس ، يا آلبوم موسيقي هاي خود را ببينيد به اين ترتيب به  راحتي به آنچه كه به دنبال آن مي گرديد دسترسي داريد. كافي است كليدواژه هاي خود را وارد جعبه جست وجوي سريع كنيد تا سيستم متناسب با آن فعاليت كند.
ويندوز ويستا آرو (Areo)
ويندوز ويستا اولين سيستم عامل ويندوز است كه مبتني بر تجربه كاربر بوده و متناسب با ظرفيت هاي سخت افزاري كامپيوتري كه بر آن نصب شده است تنظيم گرديده. تمام كامپيوترها داراي يك سلسله الزامات حداقلي سخت افزاري هستند كه با ويندوز ويستا قابل هماهنگي بوده و به اين ترتيب به كاربر امكان مي دهد كه ويژگي هاي فوق الذكررا دوباره تعريف كند.
ويندوز ويستاي آرو امكان مي دهد كه از افكت هاي تصويري مانند آيكون هاي شيشه اي يا فضاي شيشه اي كه مي توان از ميان آن پشت را ديد استفاده كرد.
ويندوز آرو فضايي است كه در آن نوعي پيچيدگي تصويري به كار رفته است كه بسيار متناسب با نيازهاي كاربر بوده و قابل مديريت است و وضوح و اعتماد بيشتري را به كاربر ويندوز مي دهد.
آيكون هاي انگشتي (thumbnail) زنده
با قرار دادن نشانه ماوس بر يكي از آيتم هاي taskbar يك انگشتي زده به صورت يك پنجره ظاهر مي شود كه محتواي آن پنجره را نشان مي دهد. اين انگشتي خواه پنجره مزبور كوچك شده باشد يا نباشد محتوا را نشان مي دهد و فرقي هم نمي كند كه محتوا عكس باشد، يا متن، يا حتي يك نمايش ويدئويي در حال اجرا باشد.
پرش از يك پنجره به پنجره بعدي و پنجره هاي سه بعدي
ويندوز ويستا دو امكان كاملاً جديد را براي مديريت پنجره ها ارائه مي دهد: فيليپ ويندوز يا پرش از يك پنجره به پنجره ديگر و فيليپ ويندوز سه بعدي. فيليپ به شما امكان مي دهد كه با استفاده از تكمه هاي ALT+Tab از يك پنجره باز به پنجره ديگري برويد. درحالي كه انگشتي هاي آن نمايشي زنده از محتواي هر فايل مي دهد و ديگر يك اسم يا يك آيكون عمومي نخواهد بود. اين انگشتي هاي جديد به كاربر امكان مي دهد كه به سرعت پنجره مورد نظر خود را بيابد به ويژه وقتي كه پنجره هاي بسيار از يك نوع فايل باز هستند. با امكان فيليپ سه بعدي مي توانيد ماوس خود را در يك مجموعه از ويندوزها بچرخانيد و خيلي راحت فايل مورد نظر خود را انتخاب و با آن كار كنيد. از امكان فيليپ براي ديدن پنجره هاي باز و مرور راحت تر در ميان آنها استفاده مي شود. از فيليپ سه بعدي مي توانيد در ميان پنجره هاي باز گردش كنيد و اين كار فقط با چرخ روي ماوس شما مقدور مي شود.
انواع مختلف ويندوز ويستا
ويندوز ويستا كه محصول مايكروسافت مي باشد تلاش دارد كه براي هرگونه كاربر كامپيوتر تجربه مناسبي را بهبود بخشد. اين كاربران مي توانند آدم هايي باشند كه كامپيوتر را براي مرور ساده در اينترنت در منزل به كار مي گيرنديا تاجراني باشند كه نياز دارند حجم گسترده اي از اطلاعات را سامان دهند و اقدام مناسب انجام دهند، يا دانشمنداني باشند كه به طور روزمره نياز به تجزيه و تحليل پيچيده رياضي دارند. براي اين كه مايكروسافت مطمئن شود كه ويندوز ويستا متناسب با نيازهاي خاص هر كاربر است ۵ گونه مختلف از اين ويندوز توليد شده است. هريك از اين گونه ها نيازهاي خاصي را پاسخگو هستند.
مايكروسافت ۵ گونه مختلف از سيستم عامل ويندوز XP را ارائه كرد اما اين ۵ نوع براي انواع مختلف سخت افزار كامپيوتري تنظيم شده بود. براي مثال ويندوز حرفه اي XP مدل تبلت براي كامپيوترهاي متحرك طراحي شده بود و از امكان تشخيص دستخط برخوردار بود. ويندوز XP مركز مديا مي توانست براي كساني خوب باشد كه سيستم هاي سرگرم كننده خانگي دارند و ويندوز حرفه اي XP براي پروسوسورهاي ۶۴ بيتي تنظيم شده بود. اما اينك سيستم عاملي ارائه مي شود كه مي تواند به تلويزيون شما متصل شود، روي كامپيوتر موبايل شما بالا بيايد به گونه اي كه امكان تشخيص دستخط را داشته باشد يا به عنوان مركز سرگرمي خانه شما خدمت كند و در عين حال از مزاياي كاركرد ۶۴ بيتي و امنيت آن برخوردار باشد. به هر حال با ويندوز XP چنين انعطافي فراهم نبود.
۵ گونه مختلف ويندوز ويستا متناسب با روش هايي است كه شما از كامپيوتر خود استفاده مي كنيد:
ويندوز ويستاي تجاري
بدون اينكه اين ويندوز ويستا به اندازه سازمان شما توجهي كند به شما كمك مي كند تا هزينه هاي مديريتي خود را كاهش دهيد، امنيت را افزايش دهيد، بهره وري را بهبود بخشيد و بهتر با ديگران مرتبط شويد.
ويندوز ويستاي شركت ها
ويندوز ويستاي شركت ها براي تأمين نيازهاي سازمان هاي جهاني بزرگ با زيرساخت هاي پيچيده فناوري اطلاعات طراحي شده است. ويندوز ويستاي شركت ها هزينه هاي شما را در بخش آي تي كاهش داده و لايه هاي اضافي براي حفاظت اطلاعات حساس شما فراهم مي سازد.
ويندوز ويستاي خانگي پريميوم
اين ويندوز براي كاربري اينترنت و نوشتن ايميل و استفاده به عنوان ابزار سرگرمي يا ثبت هزينه هاي خانه طراحي شده است كه تجربه رضايت بخشي را براي كاربر فراهم سازد.
ويندوز ويستاي آلتيميت
اگر كسي به دنبال آن است كه ويندوزي با امكانات عالي تجاري استفاده كند و نياز به ويژگي هاي تحرك دارد و در عين حال مي خواهد از ويندوز خود به عنوان ابزار سرگرمي استفاده كند آلتيميت راه حل نهايي به اين نياز است. با ويندوز ويستاي آلتيميت اصلا لازم نيست از نيازهاي خود كوتاه بياييد.
ويندوز ويستاي ساده خانگي
ويندوز ويستاي ساده خانگي طراحي شده است تا اتكاپذيري، امنيت و كاربري بهبود يافته را براي كاربران خانگي كامپيوترها كه فقط با ويژگي هاي ساده كامپيوتر كار مي كنند، فراهم آورد.

همايش ها
دومين همايش بين المللي بررسي پيشرفت ها در مديريت منابع طبيعي و تكنولوژي زمين شناسي و محيط زيست
۱- تاريخ برگزاري: ۲۷- ۲۵ سپتامبر ۲۰۰۶
۲- مكان برگزاري: يونان/ هاينا
۳- پست الكترونيكي:
amireg2006@heliotopos.net
۴- صفحه الكترونيكي:
http://heliotopos.conferences.gr/amireg2006
۵- نيم نگاه: منابع طبيعي اگرچه يكي از سرمايه هاي اصلي صنايع مختلف، به ويژه معدن و متالورژي هستند؛ اما حفظ و نگهداري از منابع و استفاده بهينه از اين ثروت ها وظيفه ما است. همايش«AMIREG2006» با هدف بحث و تبادل نظر درباره؛ پيشرفت هاي جديد و دورنماي آينده منابع طبيعي و استفاده بهينه از منابع، ارزيابي شرايط بحراني در صنعت به ويژه صنايعي چون معدن و متالورژي و شناسايي آسيب ها و صدمات ناشي از اين بحران ها روي معادن، ارزيابي و شناسايي چرخه طبيعي توليد منابع طبيعي به ويژه منابع طبيعي مورد استفاده در صنايع مادر، شناسايي نقاط خطر و كنترل شرايط بحراني در صنعت و استخراج معادن، جدا سازي سنگ هاي اسيدي با تكنولوژي شناورسازي و تجزيه، پيشرفت هاي جديد در زمينه استفاده و طراحي غشاهاي تراوا، صنعت معدن با گرايش بررسي نحوه احياي سنگ معدن و استخراج، شيمي زمين شناسي و محيط زيست، مديريت تخليه زباله ها به ويژه زباله هاي جامد، از بين بردن CO2 و كنترل ميزان آن، بررسي منابع انرژي، سنگ هاي تزئيني و نحوه استخراج و استفاده از آنها، علم زمين شناسي و پيشرفت هاي اين علم، يافته هاي جديد درباره پيرو، هيدرو و بيو، هيدرومتالورژي، صنايع پاك و چگونگي دستيابي به آن و بسياري موضوع هاي ديگر برگزار مي شود.
همايش  انجمن روانشناسي
استراليا و نيوزلند
۱- تاريخ برگزاري: ۳۰-۲۶ سپتامبر ۲۰۰۶
۲- مكان برگزاري: نيوزلند/ اكلند
۳- پست الكترونيكي:
C.Johnstone@psychology.org.au
۴- صفحه الكترونيكي:
http://www.apsconference.com.au
۵- نيم نگاه: از سال ۱۹۹۵ ميلادي تاكنون، انجمن روانشناسي استراليا و نيوزلند با همكاري يكديگر، اقدام به برگزاري همايشي مشترك در زمينه روانشناسي مي كنند. اين نشست نيز يكي از همين همايش هاي مشترك است كه از پژوهشگران و اساتيد دانشگاه هايي چون «مسي نيوزلند»، «ملبورن استراليا»، «ال تي دي نيوزلند» و... براي حضور در اين همايش دعوت به عمل آمده است. پژوهشگران در اين نشست چهار روزه به بررسي موضوع هايي چون؛ پژوهش هاي انجام شده در زمينه آموزش به دانشجويان روانشناسي و تأثير آموزش ها در درمان هاي باليني و مشاوره اي، بررسي مشكلات افراد بيكار و استرس و نگراني هاي اين قشر براي يافتن كار مناسب، بررسي پژوهش هاي انجام شده درباره بحران هاي رواني جوانان و نوجوانان، روانشناسي افراد بي خانمان، روانشناسي افراد مهاجر و پناهنده به كشورهاي مختلف، استرس و هيجان دانش آموزان و ارتباط آن با رفتار اولياء مدرسه و والدين، مشكلات و بيماري هاي مغزي افراد حادثه ديده، حافظه شامل حافظه كوتاه مدت، بلند مدت و يادآوري خاطرات؛ تأثير كنترل رفتارهاي شخصي و شناسايي علل ايجاد استرس و هيجان و افسردگي در سالخوردگان توسط خود آنها و تأثير اين شناخت بر روند درمان آنها، حمايت هاي اجتماعي مورد نياز براي رفع افسردگي بازنشستگان، كودكان و بررسي راهكارهاي ممانعت از ابتلاء كودكان به افسردگي، بررسي احتمال ابتلاي كودكان به بيماري هاي رواني- مغزي در كودكان كه مادر يا خانواده مادري آنها دچار اين اختلالات بوده اند، تأثير تفريح و سرگرمي در درمان افسردگي و جلوگيري از ابتلا به افسردگي، ورزش و تأثير آن بر جلوگيري از ابتلا به افسردگي و درمان افسردگي و... خواهند پرداخت.
مهتاب خسروشاهي

آنلاين
سلول هاي بنيادي براي ترميم آسيب هاي سكته
همشهري آنلاين: دانشمندان براي جبران نابودي سلول هاي عصبي پس از سكته مغزي به شيوه اي دست يافته اند كه از توانايي بدن براي ترميم خود استفاده مي كند.
روزنامه گاردين مي نويسد پروفسور رونالد مك كي از «موسسه ملي اختلالات عصبي و سكته مغزي» در مريلند آمريكا در آزمايشي روي سلول هاي بنيادي بالغ در مغز موش ها موفق شد يك مولكول گيرنده به نام Notch را روي اين سلول ها تحريك كند و متوجه شد كه به دنبال آن مجموعه اي از واكنش ها به راه مي افتد كه به توليد سلول هاي مغزي جديد مي انجامد. موش هاي دچار سكته مغزي كه به اين ترتيب درمان شده بودند در مقايسه با موش هاي درمان نشده به ميزان كمتري در حالت فلج باقي ماندند. موش هاي آزمايشگاهي براي شبيه سازي اثرات سكته مغزي در شرايط محروميت از اكسيژن قرار داده مي  شوند؛ سكته هاي مغزي با نابود كردن سلول هاي مغزي باعث علائمي مانند فلج حركتي مي شوند.مك كي كه مقاله تحقيقاتي اش در نشريه نيچر چاپ شده مي گويد: «گيرنده Notch در همه بافت ها ي بدن داراي اثرات مهمي است و ممكن است در پاسخ هاي سلول ها در دستگاه هاي عروقي، ايمني و عصبي نقش داشته باشد.»اين تكنيك كاربردهاي زيادي در پژوهش هاي سلول بنيادي دارد. درمان ها در اين حوزه به علت مشكلات در استفاده از نتايج تجربيات آزمايشگاهي روي كشت هاي سلولي براي تاثير بخشي در بدن حيوانات زنده با مانع روبه رو بوده است. كار مك كي نشان دهنده راهي براي استفاده از سلول هاي بنيادي خود بدن براي برانگيختن روند ترميم است.
يخ شكن هسته اي روسيه در راه كمك به مسافران قطب شمال
همشهري آنلاين- كشتي يخ شكن هسته اي روسيه، يامال، به يك عمليات نجات در قطب شمال پيوست. به گزارش اينترفاكس قرار است خدمه يامال به كمك دو عضو يك گروه اكتشافي آمريكايي بروند كه به طور بي سابقه اي در تابستان دست به سفر اكتشافي به قطب شمال زده بودند.لوني دروپ و اريك لارسن سفرشان را از اوائل ماه مي (اواسط ارديبهشت) از كانادا آغاز كرده بودند، اما تاب تحمل مشكلات مسير را نياوردند و يكي از آنها به شدت بيمار شد و ديگري مجبور شد تقاضاي كمك كند.كشتي يامال يكشنبه بندر مورمانسك را ترك كرد و انتظار مي رود تا ۸ ژوئيه (۱۷ تير) به قطب شمال برسد. عمليات نجات با اطلاع وزارت خارجه روسيه انجام مي شود.
سرقت اطلاعات در آمريكا
نوت بوك شامل اطلاعات شخصي و شماره هاي ملي پرسنل و بازنشستگان شركت ING در واشنگتن به سرقت رفت. به گزارش آسوشيتدپرس از واشنگتن، شركت ING پس از گذشت سه روز از اين سرقت، اقدام به اطلاع رساني به كليه كساني كه اطلاعاتشان به سرقت رفته، كرده است. اين شركت دليل دير اعلام كردن خبر سرقت را مشخص نمودن جزئيات اطلاعات سرقت شده اعلام كرده است.
اطلاعات موجود روي نوت بوك رمزگذاري شده نبوده و رمز ورودي نيز نداشته است. بنابراين اطلاعات به راحتي در اختيار سارقان قرار گرفته است.
ING با ارسال نامه براي تمام كساني كه اطلاعات آنها به سرقت رفته، به آنها اعلام خطر كرده است.
چين دسترسي به كافي نت ها
را محدود مي كند
همشهري آنلاين- چين مبارزه اي را براي اعمال  محدوديت هايي بر كافه هاي اينترنتي پيش از شروع تعطيلات تابستاني مدارس آغاز كرده است.
به گزارش آسوشيتدپرس هدف اين پيكار يك هفته اي كه از يكشنبه آغاز شده است، به گفته وزير فرهنگ چين در اعلامي  رسمي  در روزنامه «چاينا ديلي»، محدود كردن استفاده افراد زير ۱۸ سال از كافي نت ها است.گفته مي شود كه سرپيچي از اين مقررات مجازات هاي سنگيني از ۱۵ روز بسته  شدن كافي نت تا لغو مجوز كار آنها به دنبال دارد.كافه هاي اينترنتي ملزم هستند ساعاتي را كه مشتريان كم سن به صورت آنلاين مي گذرانند محدود كنند و هر بار تنها معدودي از آنها را بپذيرند.چين با داشتن ۱۱۰ ميليون نفر آنلاين، بيشترين تعداد كاربران اينترنتي را پس از آمريكا دارد.
وسيله قابل حملي كه هر متني را بلند مي خواند
همشهري آنلاين- K_NFB وسيله اي كه هر متن در دسترسي را اسكن مي كند و آن را براي افراد دچار نقصان بينايي مي خواند در اين ماه در بريتانيا به بازار مي آيد. به گزارش سايت لايوساينس اين دستگاه كه به وسيله ري كرزويل، مخترع و نويسنده مشهور، ابداع شده در طول چند ثانيه تصوير را پردازش مي كند و هنگامي كه پردازش انجام شد متن را با صداي بلند مي خواند. اين وسيله با مجموعه اي از گوشي ها همراه است، هرچند كه به بلوتوث نيز مجهز است تا با وسائل ديگر ارتباط برقرار كند.
K_NFB با قيمت حدود ۲۶۲۵ پاوند به فروش مي رسد كه اندكي گران به نظر مي رسد، اما نسبت به وسيله با عمل مشابه كه كرزويل در سال ۱۹۸۱ ساخت بسيار ارزان تر است. آن ماشين خواندن به اندازه يك ماشين لباسشويي بود و ۵۰ هزار دلار قيمت داشت.ماشين هاي خواندن وسايلي بودند كه براي اولين بار داستان نويسان علمي- تخيلي ايده آن را مطرح كردند. ديويد اچ كلر در داستاني در سال ۱۹۳۴ به نام زبان گمشده وسيله اي را توصيف مي كند كه مي تواند متون چاپي را به صورت گفتاري درآورد .اگر به ماشين هاي ترجمه در داستان هاي علمي-تخيلي علاقه منديد مي توان به babelfish در داستان راهنماي اتوستاپ زن در كهكشان اشاره كرد و البته دستگاه Speakwrite جرج اورول را از ياد نبريد كه عملي معكوس انجام مي داد يعني گفتار را به متن تبديل مي كرد.

بازار دانش
نفوذ به ويندوز سرور ۲۰۰۳ و راه هاي مقابله با آن
مؤلف: جويل اسكمبري/ مترجمان: رامين مولاناپور- فاطمه سادات لواساني/ ناشر: مؤسسه فرهنگي هنري ديباگران تهران/ چاپ اول، ۱۳۸۴/ ۵۴۷ صفحه، وزيري/ ۵۲۰۰ تومان
در اين كتاب حفاظت سيستم هاي ويندوز سرور ۲۰۰۳ از حملات گسترده و ويرانگر آموزش داده شده است.
ويندوز سرور ۲۰۰۳ به زبان ساده
مؤلف: تايتل او/ مترجمان: اميرحسين رضوي/ مليحه دهقان/ ناشر: مؤسسه فرهنگي هنري ديباگران تهران/ چاپ اول، ۱۳۸۴/ ۴۵۲ صفحه، وزيري/ ۴۳۵۰ تومان
در اين كتاب، روش هاي نگهداري ويندوز سرور ۲۰۰۳ به زباني ساده بيان شده است.
مديريت و نگهداري از محيط هاي عملياتي ويندوز سرور ۲۰۰۳
مؤلف: ون هلم/ مترجم: امين منصوري/ ناشر: مؤسسه فرهنگي ديباگران تهران/ چاپ اول، ۱۳۸۴/ ۸۶۰ صفحه، وزيري/ ۸۰۰۰ تومان
اين كتاب به بيان مباني به كارگيري و استفاده از سرويس دهنده ويندوز سرور ۲۰۰۳ مي پردازد.
دستيابي به سلامتي در ۸ هفته
نويسنده: اندرو ويل/ مترجم: ليلا فراهاني/ زير نظر: نسرين منوري/ ناشر: گلبرگ/ چاپ اول، ۱۳۸۵/ ۲۸۸ صفحه، رقعي/ ۳۰۰۰تومان
مباني علمي آيين دادرسي كيفري
مؤلف: محمود آخوندي/ ناشر: سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي/ ۳۴۹ صفحه،  وزيري/ ۳۰۰۰ تومان
كتاب آيين دادرسي مجموعه اي سه جلدي است كه در جلد اول، دعاوي ناشي از جرم، مقدمات،  خصوصيات قوانين آيين دادرسي كيفري و روش هاي مختلف دادرسي كيفري به تفصيل آمده است. در جلد دوم(همين كتاب) مراجع كيفري (پليس قضايي يا ضابطين دادگستري، دادسرا، قاضي تحقيق و دادگاه هاي كيفري) و همچنين نيروي انساني، وظايف ، مسئوليت و چگونگي فعاليت هر يك از آنها بررسي شده است.
در جلد سوم نيز احكام كيفري و چگونگي اجراي آنها و موضوعات مربوط به آنها به طور مفصل آمده است.

هفت ميليارد تلفن همراه به جنگ با طبيعت آمده اند
تلفن همراه يا گل آفتابگردان؟
مرتضي اسلامزاده
004902.jpg
براساس مطالعاتي كه اخيراً توسط روزنامه هاي ملي بريتانيا موسوم به «زندگي روزانه» صورت گرفته است، تا پايان سال ۲۰۰۶ ميلادي در سراسر جهان نزديك به ۲ ميليارد تلفن همراه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تنها در كشور بريتانيا، هر ساعت هزار و هفتصد و دوازده تلفن همراه جديد، جايگزين گوشي هاي قديمي تر مي شود. پيشرفت سرسام آور تكنولوژي موبايل، تسريع در دورانداختن تلفن هاي همراه را توسط مردم به همراه داشته است. در موزه علوم واقع در شهر لندن نمايشگاهي جديد به نام «Dead Ringers»، «طنين افكنان مرده» برگزار شده است. در اين موزه نمونه هايي از تأثيرات مخربي كه دستگاه هاي تلفن همراه غيرقابل مصرف و لوازم جانبي آن بر محيط زيست مي گذارد، به نمايش گذارده شده است.
طبق آمار، در حال حاضر بيش از ۷ميليارد تلفن همراه در سراسر دنيا وجود دارد و اين در حالي است كه تعداد كاربران موبايل به سختي به عدد ۲ميليارد نفر خواهد رسيد. رقم بالايي از اين گوشي ها پس از آنكه استفاده از آنها به پايان مي رسد، مكاني بهتر از كشو ميزها براي خود نمي يابند و عمليات بازيافتي در انتظار آنها نيست. كارشناسان مي گويند نزديك به يكصد ميليون تلفن همراه بلااستفاده تنها در بريتانيا وجود دارد و جالب اينجاست در صورتي كه گوشي هاي همراه را به مراكز بازيافت ارسال نمايند حداكثر ۱۵درصد هر گوشي قابل بازيافت مي باشد! قطعات فلزي همچون طلا و نقره جدا مي شوند و آنچه برجاي مي ماند، مبدل به خاكستر مي گردد. در سال ۲۰۰۳ ميلادي، اتحاديه اروپا قانوني را به تصويب رساند كه بر اساس آن، مسئوليت دورانداختن محصولات كهنه را به عهده سازندگان شركت هاي مطبوع واگذار نمود. براساس اين قانون، مردم مي توانند محصولات برقي و لوازم كهنه را به صورت رايگان بازيافت نمايند. از طرفي دانشمندان نيز به دنبال راه هايي هستند تا محصولاتي بسازند كه براي محيط زيست آسيب نداشته باشد.
به تازگي نيز قانوني جديد در اتحاديه اروپا صادر شده كه بر اساس آن، از سال ۲۰۰۷ ميلادي، صاحبان صنايع و مصرف كنندگان بايد توليد زباله هاي برقي و الكترونيكي خود را كاهش دهند.
پروژه مشترك دانشگاه «واريك» در بريتانيا و شركت «پي وكس» راه جديدي را براي بازيافت گوشي هاي همراه در پي داشته است. جلد گوشي هايي كه توسط آنها توليد شده، از جنس ماده پليمري ويژه اي ساخته شده كه در خاك به راحتي تجزيه مي شود. نكته جالب اين است كه در پاكتي كوچك در داخل اين جلدها، يك تخم گل آفتابگردان جاسازي شده است. اين پليمر تحت شرايط عادي پايدار مي ماند اما هنگامي كه آن را در خاك قرار دهيم، كاملاً  تجزيه شده و به اين ترتيب، تخم گلي كه در آن جاي داده شده است مي تواند در خاك رشد كند و مبدل به گل آفتابگردان شود.
مهمترين معضل در تلفن هاي همراه، باتري آنهاست. شركت تحقيقاتي «اوكسيس انرژي» درصدد برآمده تا اين مشكل را نيز حل كند و به همين منظور باتري ساخته شده توسط اين شركت از «سولفيد ليتيوم» مي باشد تا آسيب به مراتب كمتري متوجه محيط زيست گردد.
ويرجينيا، مهد مرغ و مرغداري در جهان است و سالانه بيش از يك ميليون تن «پر» توليد مي كند. از همين رو دانشگاه دلور نيز دست به كار شده و با تركيبي از پر و سويا، صفحات مدار چاپي گوشي هاي همراه را ساخته است، به نحوي كه به راحتي در خاك تجزيه شده و هيچ آسيبي نيز به طبيعت وارد نمي آورد. اما اين دانشگاه يك رقيب انگليسي هم دارد چرا كه انستيتو ولدينگ در بريتانيا با استفاده از لازانيا دست به توليد صفحات مدار چاپي زده است.
اين نمايشگاه تا دهه اول مهرماه سال جاري بر پا خواهد بود و علاقه مندان پرشماري را نيز به سوي خود جلب نموده است.

دانش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |