همشهری آنلاین: رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اولویت‌های کاری این کمیسیون را در دومین سال فعالیت مجلس هشتم تشریح کرد

سلیمان جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار خانه ملت، اظهار داشت: از آن جا که بحث توسعه اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان نظام و مقام معظم رهبری است، در نتیجه باید به عنوان یک اولویت مهم مورد پیگیری قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بازنگری در قانون کارگری و رسیدگی به اجحافاتی که در حق این قشر مظلوم صورت می گیرد، هم از جمله موارد مهمی است که باید هم در مجلس و هم در قوه مجریه مورد بحث، بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم ماکو و چالداران در مجلس، خاطر نشان کرد: براساس اصل 29 قانون اساسی کلیه آحاد جامعه باید از بیمه برخوردار شوند؛ بنابراین بحث تکمیل بیمه اقشار مختلف نیز یکی از مهمترین موارد مورد نظر کمیسیون اجتماعی خواهد بود.

وی یادآور شد: ساختار اداری موجود در کشور متاسفانه دارای نقایص عدیده‌ای است و می‌توان گفت پاسخگوی نیازهای جامعه نیست.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه افزود: البته تغییر ساختار، نه به معنی کوچک‌تر شدن بلکه به معنی یک تغییر،تحول اساسی، با هدف روان شدن خدمات اجتماعی، اقتصادی و سپردن امور به دست مردم مد نظر خواهد بود.

جعفرزاده تصریح کرد: باید اقداماتی در راستای جلوگیری از مهاجرت مردم و نیز حرکت‌هایی در خصوص توزیع امکانات دولتی و اداری در کشور صورت گیرد، تحقق این اقدام به معنی این است که سه میلیون نفر از شهروندانی که به قصد انجام امور اداری به کلان شهری همچون تهران می‌آیند کاهش می‌یابد.

وی از جمله راهکارهای کاهش حجم سفرهای اداری به کلان شهرها به خصوص تهران را تفویض اختیارات وزارتخانه‌ به استان‌ها در مقوله‌های مختلف ذکر کرد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: راهکارهای مذکور براساس تجارت کشورهای موفق دنیا صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص ادغام وزارتخانه گفت: یکی از مباحثی که در کمیسیون اجتماعی هم اکنون در حال بحث و بررسی است، ادغام 9 وزارتخانه است در صورت به نتیجه رسیدن مسایل کارشناسی این اقدام برای صورت اجرایی یافتن انشاء الله در دستور کار خواهد گرفت.

برچسب‌ها