کاکا کدو یا به زبان گیلانی‌ها (کویی کاکا) یک شیرینی ساده و مناسب فصل سرما است که دلباختگان زیادی دارد و خیلی ساده طبخ می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پارسی‌دی، کاکا کدو یا به زبان گیلانی‌ها (کویی کاکا) یک شیرینی ساده و مناسب فصل سرماست که دلباختگان زیادی دارد و خیلی ساده طبخ می‌شود. وجود کدو حلوایی در این شیرینی علاوه بر رنگ بسیار جذابش دارای خواص آنتی اکسیدانی، از ابتلا به آنفلوانزا جلوگیری می‌کند و همچنین خواص ضد پیری دارد. این شیرینی خوشمزه با کدو حلوایی و آرد گندم تهیه می‌شود و شما می‌توانید در فصل زمستان همزمان با رسیدن کدو حلوایی این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کاکا کدو خانگی

    پوره کدو حلوایی ۱ پیمانه

    آرد گندم ۱ پیمانه

    تخم مرغ ۱عدد

    پودر دارچین ۱ قاشق چای‌خوری

    شیر ۱ پیمانه

    بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری

    شکر ۱/۲ پیمانه

    گردو و کشمش ۱/۲ پیمانه

    روغن به میزان لازم

    زعفران دم شده ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان کدوحلوایی یا کاکا کدو

مرحله اول: آماده سازی کدو حلوایی

ابتدا کدو را شسته از وسط به دو نیم می‌کنیم. دانه و ریشه‌های آن را خالی کرده و داخل قابلمه‌ای چیده و به اندازه نصف استکان آب داخل قابلمه ریخته درب آن را می‌بندیم و اجازه می‌دهیم تا کدو کاملا پخته و آب آن نیز تمام شود. حالا که کدو پخته و نرم شده است پوست آن را جدا کرده و به کمک گوشتکوب برقی یا دستی پوره می‌کنیم.

مرحله دوم: آماده‌سازی خمیر کاکا کدو

داخل ظرف مناسبی تخم‌مرغ و شیر را کمی مخلوط می‌کنیم تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود سپس کدو پوره شده و شکر را افزوده و کاملا مخلوط می‌کنیم. در این مرحله بیکینگ پودر را به آرد اضافه کرده و روی مواد الک می‌کنیم و مواد خیس و خشک را کاملا مخلوط کرده تا بافت خمیری لطیفی بدست آید. سپس پودر دارچین، زعفران، مغز گردو و کشمش را به مواد می افزاییم و مخلوط کرده، حالا خمیر کاکا ما آماده شده است.

مرحله سوم: پخت کاکا کدو مجلسی پف‌دار

در این مرحله تابه مناسبی را روی حرارت می‌گذاریم و داخل آن روغن می‌ریزیم روغن که داغ شد خمیر را به اندازه‌های منظم داخل روغن ریخته و سرخ می‌کنیم. با یک قاشق روغن داغ را روی خمیر ریخته تا کاملا پف کند و بعد از اینکه دو سمت کاکا سرخ شد آن را روی دستمال روغن گیر گذاشته و بعد در کنار چای یا دمنوش سرو و نوش جان کنید.

نکات کلیدی در تهیه کاکا کدو ساده و مجلسی

۱- چون کدوی خام سفت است راحت‌تر است که پوست کدو را بعد پخت جدا کنید.

۲- می‌توانید بنا به ذائقه هل را جایگزین پودر دارچین کنید.

۳- در صورت دسترس بودن آرد برنج یک قاشق غذاخوری از آرد گندم کم کنید و آن را جایگزین کنید زیرا طعم خوبی به کاکا می‌دهد.

۴- می‌توانید کاکا را داخل کاترهای تزیینی سرخ کنید.

۵- کاکا می‌تواند یک میان وعده کامل برای کودکان باشد.

برچسب‌ها