تابستان است و عرق‌ریزان و گرمای بالای ۴۰ درجه. اما برای هرچیزی درمانی هست. از جمله درمان‌های تابستان‌های گرم، بستنی است و نوشیدنی‌های تگری! حالا در فرهنگ‌سرای اشراق جشنواره‌ی بستنی و نوشیدنی‌های خنک در حال برگزاری است.

به گزارش روابط‌عمومی فرهنگ‎سرای اشراق، رضا دوستعلی، رئیس این فرهنگ‌سرا می‌گوید: «در این جشنواره علاوه بر عرضه‌ی انواع بستنی‌های سنتی و دستگاهی و نوشیدنی‌ها، مجموعه‌ای متنوع از فعالیت‌های فرهنگی‌هنری مانند پرواز بادبادک‌ها، مسابقه و ایستگاه نقاشی، اجرای نمایش عروسکی و طنز، اجرای برنامه‌های ورزشی و موسیقی اقوام نیز تدارک دیده شده است.»

او می‌گوید: «تاریخچه‌ی تولید بستنی در ایران به حدود ۶۰ سال پیش برمی‌گردد، اما از اواخر دهه‌ی ۴۰ دستگاه‌های بستنی‌سازی وارد کشور شد. آشناکردن شهروندان با مراحل تولید و عرضه‌ی بستنی، ارائه‌ی آموزش‌های لازم برای تهیه‌ی بستنی و نوشیدنی‌ها در منزل، معرفی چهره‌های فعال این صنف، کارآفرینان و رونق‌دهندگان این عرصه و نیز برگزاری عصرانه‌های فرهنگی تابستانی با رویکرد سبک زندگی سنتی و بومی ایرانی با عرضه‌ی دسرهای سالم ایرانی از اهداف این جشنواره‌ی تابستانی است.»

این جشنواره ۲۷ تیر آغاز به‌کار کرد و تا ۹ مرداد برپاست. نشانی فرهنگ‌سرای اشراق: فلکه‌ی دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، روبه‌روی ایستگاه متروی فرهنگ‌سرا.